ضرورت نگاه فرامنطقه‌ای به تملک و راه‌اندازی پارکینگ‌های عمومی شهر یزد

لینک کوتاه
تجملیان

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و آمدوشد شورای اسلامی شهر یزد در جلسه این کمیسیون گفت: با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر یزد، کمیته حمل‌ونقل و آمدوشد شورا به کمیسیون مستقلی تبدیل شد. بدین ترتیب یزد هم به چند شهر بزرگ کشور که در شورای شهرشان کمیسیون مستقلی در خصوص حمل‌ونقل و آمدوشد دارند پیوست. لازم به توضی...

به گزارش طلوع یزد، تجملیان اداظهار داشت: اکنون که شورا به نظر مدیران شهرداری و تعدادی از اعضا اعتماد کرده و رأی به تشکیل کمیسیون حمل‌ونقل و آمدوشد داده است، باید در عمل نشان داد که ان‌شاءالله این کمیسیون می‌تواند در حل بسیاری از معضلات حمل و نقل و ترافیکی سطح شهر نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: درخصوص پارکینگ های عمومی سطح شهر باید الزامات ترافیکی و نوع پارکینگ در مناطق مختلف، در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است در موضوع تملک پارکینگ ها علاوه بر حوزه مهندسی و امنیت ترافیک، سازمان حمل و نقل و معاونت شهرسازی شهرداری نیز باید نظر دهند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و آمدوشد شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ترافیک در مرکز شهر گفت: میتوان برخی از پارکینگ‌های مرکز شهر را با هدف کاهش تردد خودروهای شخصی به مناطق بیرون از ناحیه مرکزی شهر منتقل کرد تا شهروندان برای تردد به مرکز شهر، وسیله نقلیه خود را در پارکینگ مناطق خلوت‌تر پارک و بقیه مسیر را از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. به این وسیله تا حدی ترافیک در مرکز شهر کاهش می‌یابد.

تجملیان ادامه داد: درحال حاضر در حوزه پارکینگ و تملک آن، محوریت برعهده مناطق شهرداری است. مناطق هر ساله نسبت به خرید املاکی که براساس طرح تفضیلی شهر با کاربری پارکینگ معرفی شده است، اقدام میکنند و الویت بندی خاصی از نظر الزامات ترافیکی لحاظ نمی‌شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و آمدوشد شورا خاطرنشان کرد: متأسفانه تعداد زیادی از پارکینگ ها نیز بلاتکلیف و یا چند مالکی هستند که باعث شده تأثیر مثبتی بر ترافیک شهر نگذارند. لذا درخواست می شود در حوزه پارکینگ نگاه منطقه ای برداشته و الویت بندی در حوزه ترافیک لحاظ شود‌. همچنین باید نگاه فرامنطقه ای داشت و در مقیاس شهری به موضوع نگاه کرد. پارکینگ ها یکی از زیرساخت های اصلی برای اجرای هر طرح ترافیکی است به همین دلیل در حوزه پارکینگ باید دقیق و جهادی عمل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *