مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بخش تعاون در یزد

لینک کوتاه

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ضمن تشریح برنامه های هفته تعاون در استان، از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بخش تعاون با حضور ۳۵ شرکت تعاونی منطقه پنج کشور خبر داد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از ایسنا، «محمد رضا فلاحتی» روز یکشنبه ۳۰ مردادماه در نشست با خبرنگاران در محل اتاق تعاون استان ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، از نامگذاری هفتم تا سیزدهم شهریور ماه به‌ عنوان هفته تعاون، یکی از ماموریتهای این دستگاه اجرایی را اهتمام به بخش تعاون ذکر کرد و گفت: در حال‌ حاضر از مجموع شش هزار و ۴۴۰ تعاونی ثبت شده در استان یزد، تعداد سه هزار و ۲۰۵ شرکت‌ تعاونی با عضویت ۶۷ هزار و ۱56 نفر و سرمایه ۱۴ هزار میلیارد ریال و نیز اشغالزایی ۳۳ هزار و ۱۵۰ نفر فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت بخشی از تعاونی‌های استان در حوزه صادرات، از افزایش میزان صادرات این بخش از استان از ۱۶ میلیون و ۹۴۹ هزار دلار در سال ۱۳۹۶ به ۲۱ میلیون و ۱۱۲ هزار دلار در سال ۱۴۰۰ خبر داد رسیده‌است که بیانگر قابلیت‌ها و توانمندی‌های این بخش از استان در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی غیرفعال بودن دو هزار و ۱۸۱ شرکت تعاونی در استان، گفت: در راستای فعال سازی این شرکتها دو کمیته در سطح وزارت و استان با هدف کمک به تعاونی‌های مشکل‌دار و مباحث اعتباری آنها قعالیت دارد ولی باید توجه داشت که بخش قابل‌توجهی از آنها قابل احیا نیست و عمده‌ترین مشکل این تعاونی‌ها سوءمدیریت در آن‌ها است.

فلاحتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون در استان برای اولین بار در سطح منطقه ۵ کشور به میزبانی یزد، هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی علاقمندان به عرصه سرمایه‌گذاری در بخش تعاون و معرفی ظرفیت فعالان اقتصادی حوزه تعاون به مسئولان ذکر کرد.

وی در مورد عمده‌ برنامه‌های هفته تعاون در استان نیز اظهار کرد: افتتاح ۱۷ شرکت تعاونی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدماتی شامل ۱۱ شرکت تعاونی شهری و شش تعاونی روستایی از جمله این برنامه هاست با عضویت ۴۹۴ نفر و سرمایه‌ای بالغ‌ بر ۴۰۰ میلیارد ریال برای ۱۶۹ نفر اشتغالزایی کرد.

این مسئول از دیگر برنامه‌های هفته تعاون در استان را برگزاری هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر در استان ذکر کرد و افزود: در همین رابطه ۱۵3 شرکت تعاونی ثبت‌نام‌کرده و مدارک و مستندات خود را جهت پالایش در سامانه مربوطه بارگذاری کرده‌اند که از این تعداد ۳۹ شرکت با امتیاز بالای ۴۰۰ برای داوری برگزیده شده و توسط کمیته در وزارتخانه هشت شرکت‌ تعاونی به‌ عنوان شرکت‌ تعاونی‌های برتر شناخته‌ شده و در هفته تعاون تجلیل خواهند شد. همچنین درهمین‌ رابطه هشت شرکت تعاونی شایسته تقدیر معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به ارائه سه طرح در سفر ریاست‌جمهوری، از افتتاح دو مجموعه فرهنگی ورزشی کارگری در شهرستان‌های اردکان و ابرکوه همزمان با هفته تعاون با اعتبار ۷.۸ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری به استان و نیز ۶.۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی خبر داد.

«میثم لطفی» دبیر برگزاری نمایشگاه دساوردهای بخش تعاون و عضو هیئت‌مدیره اتاق تعاون استان نیز با اشاره به تاکیدات کشور و مقام معظم رهبری در مورد توسعه بخش تعاون به عنوان بخشی عدالت‌محور، از برگزاری این نمایشگاه از اول تا چهارم شهریورماه سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در محل نمایشگاه های بین المللی استان گفت: سی و پنج شرکت تعاونی در گرایشهای مختلف برای حضور در این نمایشگاه اعلام حضور کرده اند که از این تعداد ۱۵ شرکت تعاونی در بخش تولید و ۲۰ شرکت‌ تعاونی در بخش خدمات فعال هستند.

لطفی استان یزد را پایتخت تعاونیها در کشور خواند و گفت: در صورت هم‌پوشانی تعداد یک میلیون و دویست هزار نفر از یزدیها در بخش تعاون عضویت دارند که نیمی از آن‌ها تنها در بخش سهام عدالت عضویت دارند و لذا یزد را می‌توان الگویی برای سایر استانها در حوزه تعاون دانست.

وی اهتمام به بخش تعاون را راهی برای نجات کشور از بسیاری از دشورایها خواند و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نمایشگاه اهمیت توجه به این بخش و توانمندیهای آن به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

«سید حسین بقائی» رئیس هیات مدیره اتاق تعاون استان نیز طی سخنانی از اختصاص ۱۳ هکتار به مسکن کارگری خبر داد و با اشاره به واگذاری آن به اتاق تعاون، گفت: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ کارگر در این باره ثبت نام کرده اند که از این تعداد یک هزار نفر پایش شده اند و امیدواریم بتوانیم این قشر زحمتکش را از نعمت خانه بهره مند سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *