رئیس کل دادگستری استان یزد :

توسعه سند رسمی و ثبت رسمی مالکیت مردم در کاداستر از سیاست های اصلی قوه قضائیه است

لینک کوتاه
اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه اجرای کامل قانون جامع حدنگار از زمین خواری جلوگیری می کند ، گفت: توسعه سند رسمی اسناد و املاک و ثبت رسمی مالکیت مردم در کاداستر از سیاست های اصلی قوه قضائیه است.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد ، غلامعلی دهشیری روز شنبه 29 مردادماه 1401 در جلسه قرارگاه حدنگاری اراضی کشاورزی شهید سلیمانی به ریاست استاندار یزد اظهار داشت: توسعه سند رسمی اسناد و املاک و ثبت رسمی مالکیت مردم در کاداستر از سیاست های اصلی قوه قضائیه است و در دیدار سران این قوه با مقام معظم رهبری هم ، معظم له بر این موضوع برای جلوگیری از زمین خواری تاکید کردند.

وی با اشاره به روند اجرای قانون جامع حدنگار در کشور و لزوم اقناع بهتر مردم در این خصوص افزود: متاسفانه اجرای این قانون روندی نامتعارف داشته و باید طی مدت پنج سال انجام می شد ولی با کندی در حال ادامه است و اگر واقعا این قانون در استان یزد مکرر مطرح و توسط مدیران و مردم اجرا می شد ، بسیاری از معضلات فعلی را نخواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید هر گونه خدماتی به کشاورزان مبتنی بر ارائه سند حدنگاری ( تک برگ کاداستری) باشد و ارگانهای دولتی نیز برابر قانون ، بدون ارائه این سند ، حق ارائه خدمات ندارند و برای تشویق مراجعه مردم نیز صدور سند مجانی در بخش کشاورزی انجام خواهد شد ولی در عین حال باید مشوق هایی برای بخش اسناد حدنگاری اراضی کشاورزی تعریف شود.

دهشیری اظهار داشت: برای خلع ید از املاک دولتی نیز ۶۳ حکم جهاد کشاورزی و ۱۲ حکم مرتبط با منابع طبیعی بوده که به دلیل عدم همکاری برخی ادارات کل استان و نبود دستگاه مورد نیاز و یا نداشتن امکانات و تجهیزات لازم ، این احکام اجرا نشده است و لذا از فرمانداران درخواست داریم همکاری لازم را با مدیران این دستگاهها داشته باشد تا اجرا شود و برای صیانت از املاک دولتی باید همه دستگاههای اداری همکاری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *