جانشین ستاد استانی کرونا در یزد:

دریافت واکسن شرط سفر به عراق /۹۲درصد فوتی های کرونایی واکسن دریافت نکرده بودند

لینک کوتاه

جانشین ستاد استانی کرونا در یزد گفت: با توجه به اینکه کشور عراق در زمینه واکسیناسیون نظارت جدی داشته و نسبت به آن حساسیت دارد لذا زائران عزیز باید حتما دو دوز واکسن را دریافت کرده و افرادی که ۶ ماه از واکسیناسیون آنان گذشته دوز یادآور دریافت نمایند.

به گزارش  طلوع یزد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ نود و دومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و  مدیریت کرونا در یزد عصر امروز به ریاست مهندس علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین ستاد در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

در این جلسه مهندس عزیزی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: زحمات کادر درمان ما در زمینه مقابله با بیماری کرونا مصداق بارز جهاد در راه خداست و بنده از همین تریبون به همه این عزیزان خداقوت عرض می کنم .

جانشین ستاد استانی کرونا در یزد ادامه داد: با توجه به روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان، تداوم آموزش و اقناع سازی مردم برای تکمیل دوره های واکسیناسیون باید بصورت جدی در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد.

وی افزود: رسانه ها به ویژه صدا و سیما و همچنین شهرداری باید در زمینه اقناع سازی مردم نسبت به واکسیناسیون به ساخت برنامه و تبلیغات محیطی اقدام کنند. البته دستگاه ها نیز باید نسبت به رعایت پروتکل ها در ادارت اهتمام جدی تری داشته باشند چرا که اگر تذکرات کاهش یابد دچار ساده انگاری در جامعه شده و خدای ناکرده باید شاهد اتفاقات ناگواری باشیم.

جانشین ستاد استانی کرونا در یزد؛ تولید کلیپ و تداوم بیمار یابی در قالب طرح شهید سلیمانی، تسهیل در دسترسی به واکسیناسیون، اعزام تیم های سیار و مراجعه خانه به خانه در روستاها و مراکز شهری جهت واکسیناسیون و همچنین حضور اتوبوسهای سیار در مراکز تجمعی را از برنامه های ویژه دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری و مقابله با کرونا برشمرد.

مهندس عزیزی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به زائران اربعین حسینی گفت: با توجه به اینکه کشور عراق در زمینه واکسیناسیون نظارت جدی داشته و نسبت به آن حساسیت دارد لذا زائران عزیز باید حتما دو دوز واکسن را دریافت کرده و افرادی که ۶ ماه از واکسیناسیون آنان گذشته دوز یادآور دریافت نمایند و این مهم باید دوهفته قبل از اعزام انجام شده باشد.

معاون استاندار یزد با تاکید بر واکسیناسیون صنایع و اصناف، دانش آموزان و دانشجویان تصریح کرد: درست است که در بحث ثبت نام، اجباری برای ارائه کارت واکسن وجود ندارد اما با توجه به استفاده دانش‌آموزان از سرویس مدارس و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی آنان از مردم عزیز خواهشمندیم موضوع واکسن عزیزانشان را جدی بگیرند.

بررسی جدی سیستم تهویه مدارس و دانشگاه ها، تکمیل واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس و صنایع، ارائه تست مثبت کرونا و تاییده متخصص عفونی برای ثبت مرخصی استعلاجی، حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در سالن های ورزشی سرپوشیده و توجه ویژه به واکسیناسیون مناطق حاشیه ای شهر یزد از دیگر موارد مطرح شده توسط جانشین ستاد استانی کرونا در یزد بود.

مهندس عزیزی در پایان بر واکسیناسیون بیماران دارای بیماری زمینه ای و سالمندان تاکید کرد و ابراز داشت: متاسفانه ۹۲ درصد فوت شدگان بر اثر کرونا یا واکسن دریافت نکرده بودند یا ۶ ماه از واکسیناسیون آنان گذشته بوده که این نکته اهمیت توجه به این دو گروه را دو چندان می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *