ضرورت تشکیل بازارچه های خدمت برای بانوان توانمند/ تجهیز پارک های بانوان در شهر یزد

لینک کوتاه

نائب رییس کمیسیون خانواده در گفتگو با رادیویی صدای شهر گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت خانواده، برای اولین بار در کشور کمیسیون خانواده در دوره اول شورای ششم تشکیل شد و در نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی راهبر ما باید بحث خانواده باشد و در بحث خانواده نیز سبک زندگی اسلامی مدنظر باشد.

به گزارش طلوع یزد،فاطمه زارع اظهار داشت: با تشکیل کمیسیون خانواده در شورای ششم پیرامون مسائل مختلفی باتوجه به آسیب شناسی، بحث و گفت وگو میشود. ازجمله بحث مسائل اشتغال، کارآفرینی، ازدواج، جمعیت و ایجاد فضا های بانشاط مخصوصا برای بانوان که مدیر خانه و خانواده هستند.
وی در خصوص تجهیز پارک های بانوان سطح شهر افزود: در کمیسیون خانواده باتوجه به الویت بندی که انجام شده است محیا کردن فضا های ورزشی برای بانوان مدنظر است. با حضور مربیان ورزشی و مسئولین مرتبط به ترتیب برای حل مشکلات پارک هایی که ویژه بانوان است از جمله پارک طوبی، وحدت، چهارده معصوم آزادشهر اقدام شد. از جمله سیستم روشنایی، سالن اجتماعات، مبلمان، زمین بازی، نمازخانه، سیستم صوتی و تامین آب سردکن و هر نوع خدمات ویژه بانوان، چندین جلسه تشکیل و مجهز نمودن این پارک ها مورد بررسی قرار گرفت. بوستان خانواده نیز مجهز و در تعطیلات نوروزی برنامه های مناسبی در آن محل اجرا شد.

زارع گفت: در بحث پارک ها و فضای ورزشی برای بانوان یک سری برنامه های کوتاه مدت برنامه ریزی شده است همچون ساماندهی پارک های موجود مختص بانوان و در برنامه های میان مدت و بلند مدت نیز در هر محله ای زمین هایی در خصوص محیا ساختن فضاهایی در زمینه اشتغال، فرهنگی، تفریحی و ورزشی بانوان خریداری شده است.

نائب رییس کمیسیون خانواده گفت: همچنین در صدد هستیم برای بانوانی که توانمند هستند و میتوانند منبع درآمدی برای خانواده داشته باشند نمایشگاه، فروشگاه و بازارچه های خدمت تشکیل شود. در حال حاضر هم سامانه ای معرفی شده است که افراد توانمند ثبت نام کنند و غرفه هایی برای ارائه تولیدات خانگی در اختیار آنها قرار بگیرد.

لازم به ذکر است بازارچه های خدمت مکانی ثابت و دائمی است زیر مجموعه شهرداری و مشارکت ها که افراد میتوانند در ازای پرداخت مبلغی بسیار کم به عنوان اجاره آن، محصولات خانگی خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *