کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (24)؛

زندگی‌نامه و خدمات علمی استاد مهدی آذر یزدی

این کتاب ها به ترتیب سال چاپ معرّفی می شود.
لینک کوتاه

زندگی‌نامه و خدمات علمی استاد مهدی آذر یزدی، [به کوشش: حسین مسرّت] ویراستار: امید قنبری، تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، 1385، رقعی، 314ص، مصوّر. (بدون نام).

پس از سال ها پیگیری نگارنده و مذاکره با خانم دکتر نوش آفرین انصاری ، عضو شوری کتاب کودک و دکتر مهدی محقق ، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در سفر تهران، سرانجام پذیرفتند که نکوداشت استاد مهدی آذر یزدی، داستان نویس نامی کودکان و نوجوانان ایران از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تهران برگزار شود و خوشبختانه با شکوه بی مانندی با حضور نویندگان ناموری چون: دکتر اسلامی ندوشن در بهمن 1385 در محلّ انجمن برگزار شد. امّا شرط برگزاری این نکوداشت ها فراهم آوری مجموعه مقالاتی دربارۀ آن فرد بود که یک سالی طول کشید تا نگارنده آن را فراهم آوری و تدوین کرد. امّا پس از چاپ، ناشر هم چون کتاب های پیشین خود، تنها نام ویراستار را در شناسنامۀ کتاب آورد.
کتاب نامبرده دربردارندۀ گفتارها و اشعاری از نویسندگان نامی ایران به ویژه در حوزۀ ادبیّات کودکان و نوجوانان است که دربارۀ زندگی ، آثار ، نقد آثار ، افکار و شیوۀ نویسندگی استاد مهدی آذر یزدی نوشته شده است.
کتاب اشاره شده ، سه سال پس از آن به چاپ دوم رسید و اکنون بیشتر کتابخانه های ایران آن را دارند و برای خرید تنها باید از محلّ انجمن در تهران ، خیابان ولی عصر، پل امیر بهادر خرید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *