ضرورت تجمیع ظرفیت های نهادهای خدمت رسان در زمینه آسیب های اجتماعی

لینک کوتاه

معاون اجتماعی و پیشگیری از قوع جرم دادگستری استان یزد گفت: ورود دستگاه های خدمت رسان در مقابله با جرائم و آسیب های اجتماعی، نیازمند سامان دهی، هماهنگی و تجمیع ظرفیت هاست.

به گزارش طلوع یزد، محمدحسین رحیمی زاده در نشست با معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد، افزود: بسیاری از نهادهای فرهنگی و اجتماعی در موضوع آسیب های اجتماعی و سایر امور حمایتی در حال خدمت به مردم می باشند، اما برای تعمیق بیشتر فعالیت ها، اثر گذاری مضاعف و نتیجه گرایی، ضرورت دارد تا ظرفیت های مختلف تجمیع و امور به صورت هدف گذاری شده و نظام مند دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر آسیب ها در مناطق حاشیه ای است و باید در این مناطق کار بیشتری انجام شود، اظهار داشت: ارائه آموزش های مستمر و زمینه سازی برای ارتقاء‌ سطح آگاهی مردم در این مناطق بهترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی است.
این مقام قضایی تصریح کرد:‌ اکنون هلال احمر، بهزیستی، دفاتر تسهیل گری و برخی از سمن ها در حال انجام کار و پیگیری برنامه های خود در مناطق مختلف هستند که اگر ضمن بررسی فراوانی آسیب های اجتماعی، جرائم و مشکلات هر محله، برنامه های مشترک تدوین و طی یک هماهنگی و تقسیم کار، پیگیری و اجرا شود، به نتایج بهتر و اثر گذار تری منجر خواهد شد.
رحیمی زاده بر جلب مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد تأکید کرد و بیان داشت:‌ اگر بتوان تحت عنوان جشنواره، مسابقه، همایش و فراخوان خود مردم را در حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی دخیل کرد، تحقق اهداف پیشگیرانه تسریع و تسهیل خواهد شد.
شایان ذکر است در این نشست پیرامون چگونگی اجرایی شدن تفاهم نامه منعقد شده بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و هلال احمر کشور در استان یزد، بحث و تبادل نظر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *