نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس:

وقتی پساب داریم، نباید فضای سبز را با آب شرب مدیریت کنیم

لینک کوتاه
جوکار

دکتر جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس گفت: متاسفانه برای مدیریت فضای سبز از آب شرب استفاده می‌شود و هیچ راهکاری برای مدیریت پساب رها شده، نشده است.

به گزارش طلوع یزد، دکتر محمد صالح جوکار ظهر روز شنبه مورخ 22مرداد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به اینکه توزیع کمّی آب را به صورت متعادل نداریم و مجتمع‌های مسکونی و تکی در حال استفاده از پمپ آب هستند که مشکلات دیگری مثل افزایش مصرف آب و ایجاد مشکل برای همسایگان دارد، گفت: اگر همین فشار متعادل آب در محلات مختلف شهر رعایت شود بهتر می‌توان آن مدیریت کرد.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در خصوص استفاده از سایه‌بان کولر، خاطرنشان کرد: مردم حاضر به خرید سایه‌بان کولر هستند اما در این راستا شرکت‌های تولید کننده خواستار تسهیلاتی هستند تا بتوانند آن را به صورت قسطی در اختیار مردم قرار دهند.
وی با بیان اینکه متاسفانه برای مدیریت فضای سبز از آب شرب استفاده می‌شود و هیچ راهکاری برای آن دیده نشده است، عنوان کرد: این اتفاق در حالی می‌افتد که پساب رها شده درصورتی‌که باید برای فضای سبز استفاده شود و حتی شهرداری‌های شهرستان‌ها خواستار آب پساب هستند.
جوکار با اشاره به اینکه باید فکری به حال مدیریت آب در مجتمع‌های بزرگ مسکونی شود، عنوان کرد: مجتمع‌های بزرگ در استان و شهر یزد در حال ساخت است که اگر برای این ساختمان‌ها منبع‌های آب طراحی شود، در طول سال می‌توانند آب‌های باران را در خود ذخیره و برای فضای سبز مورد استفاده قرار دهند.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بلاتکلیف ماندن منطقه ویژه اقتصادی شهرستان اشکذر پس از 18 سال، افزود: متاسفانه شورای عالی مناطق آزاد جلساتی تشکیل نمی‌دهد که این کار به نتیجه رسد و باید مطالبه شود تا به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: شهرک صنعتی زارچ و ندوشن 6 سال است که کاری انجام نشده، هر چند ایجاد شده ولی کسی رغبت نمی‌کند که در این مناطق سرمایه‌گذاری کند. اگر ناحیه صنعتی برای جایی تعریف می‌کنیم برای توسعه و پیشرفت است و اگر امروزه کسی رغبت به سرمایه‌گذاری نمی‌کند به این خاطر است که در یزد یا شهرستان‌های دیگر به آنها زمین داده می‌شود و همین مسئله سبب دور شدن آنها از نواحی دوردست برای سرمایه‌گذاری شده است، پس باید امتیازاتی به این افراد داده شود تا تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *