مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد:

بارش‌های اخیر، کسری مخازن آب یزد را جبران نکرد

لینک کوتاه

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: بارش‌های بی‌سابقه اخیر هر چند تقویت سفره های آب زیر زمینی را به دنبال داشت اما کسری مخازن آب استان را جبران نکرد.

به گزارش طلوع یزد، محمد مهدی جوادیان زاده اظهار داشت: آبی که پشت بندهای مصنونی ذخیره شده حدود ۵۰ میلیون متر مکعب است که بخشی از آن می تواند در زمین نفوذ کرده و باعث تغذیه سفره‌ها شود.

به گفته وی بخشی از این بارشها هم در دشت ها نفوذ می کند ولی چون به صورت سیلابی بوده و در فصل گرم تابستان هم اتفاق افتاده بخش غیر موثر بارش ها هم زیاد بوده است و تبخیر میشود.

وی ادامه داد: این میزان بارش، تاثیر مثبت و قابل توجهی دارد ولی نباید تصور شود مشکل کسری مخزن حل شده، مشکل کسری مخازن همچنان پابرجاست اما حسن این بارشها این بود که در همه استان داشتیم و این امیدوار کننده بود.

وی اظهار نظر دقیق در رابطه با اثر این بارشها روی منابع آب زیرزمینی را موکول به نتیجه مطالعات و برداشتهای دقیق‌تری کرد که در چند ماه آینده انجام و اعلام می شود.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل بامداد روز جمعه در استان یزد موجب آبگرفتگی شدید معابر شهری، مسدود شدن برخی راههای مواصلاتی، تخلیه برخی روستاها ، تخلیه بافت تاریخی شهر یزد و بروز خسارت به تاسیسات زیربنایی این استان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *