بازدید مدیرکل دامپزشکی یزد از مناطق سیل زده استان:

ضرورت انجام اقدامات بهداشتی دامپزشکی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک دامی

لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی یزد ضمن بازدید از مناطق سیل زده استان نسبت به ارائه برنامه واکسیناسیون، درمان و سمپاشی رایگان در این مناطق اقدام نمود.

به گزارش طلوع یزد،  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، علی فاتحی نیا گفت: جاری شدن سیل می تواند موجب بروز بیماری‌های کلستریدیائی، شاربن، شاربن علامتی، لپتوسپیروز و لمپی اسکین و همچنین به‌ دلیل ایجاد شرایط مناسب برای افزایش آلودگی دام‌ها به بیماری‌های انگل داخلی و خارجی بدن دام‌ها و ابتلای دام‌ها به بیماری‌هایی نظیر پنومونی‌ها، کمبودها، مسمومیت‌ها و کاهش موادمعدنی و ویتامینه شود. لذا به منظور مبارزه با بیماری‌های دامی از طریق واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف و سمپاشی اماکن دامی در دستور کار دامپزشکی قرار گرفته است.

فاتحی نیا تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود ضروری است؛ اکیپ های دامپزشکی با تمام نیرو نسبت به انجام عملیات بهداشتی و پوشش سراسری مناطق خسارت دیده اقدام نمایند تا از بروز خسارت های بیشتر و همچنین شیوع بیماری های دامی جلوگیری شود.

وی درمان و واکسیناسیون دام های موجود و  سمپاشی رایگان اماکن دامی را از اقدامات موثر در پیشگیری از بیماری های دام و ایجاد خسارت های ثانویه عنوان نمود و افزود: دامپزشکی در راستای کمک به دامداران و حفظ بهداشت عمومی جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با تمام توان در راستای حل مشکلات موجود اقدام می نماید.

وی در ادامه از دامداران و مرغداران استان درخواست نمود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری و آیجاد آسیب به سلامت و بهداشت عمومی جامعه، اطلاع رسانی سریع میزان دقیق تلفات دامی به اکیپ‌های دامپزشکی را دستور کار خود قرار دهند و از از طریق سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی را  مطلع نمایند.

این مقام مسئول در پایان گفت: ضروری است؛ همکاری در اعمال مقررات قرنطینه‌ای وضع شده توسط دامپزشکی منطقه مورد توجه جدی دامداران، مرغداران و آبزی پروران استان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *