استاندار یزد در ارتباط زنده تلفنی با شبکه خبر مطرح کرد؛

ورود شخص رئیس جمهور، وزرا و مجموعه های سپاه و ارتش به مدیریت سیل در استان یزد

لینک کوتاه

استاندار یزد با اشاره به پیگیری های جدی استان به منظور مدیریت هرچه بهتر مسائل مربوط به سیل در یزد گفت: با حضور وزیر کشور در یزد، اهتمام شخص رئیس جمهور و پیگیری های ویژه ایشان و مجموعه های سپاه، بسیج و ارتش، اکنون همه تجهیزات مورد نیاز در استان مستقر هستند و به خدمات رسانی می پردازند.

به گزارش طلوع یزد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی؛ استاندار یزد در ارتباط زنده تلفنی با شبکه خبر با بیان اینکه با فعالیت این سامانه بارشی در شهر یزد، تاکنون به میزان دو سال یزد بارندگی شده است، گفت: زمان کوتاه و شدت بالای بارش ها سبب جاری شدن حجم بالایی از رواناب در شهر شده است.
استاندار یزد ادامه داد: در کوهستان های اطراف که کلیه مسیل های آن ها منتهی به شهر یزد می شود بالغ بر 70 میلی متر بارش گزارش شده که این امر موجب تکمیل ظرفیت کلیه سدها و بندها و در نهایت سر ریز مازاد آب آن به سمت شهر یزد شده است.
دکتر فاطمی افزود: ظرفیت سیل بندهای اطراف شهر یزد همگی تکمیل و سرریز آن ها با سیلاب شهری بهم پیوستند و سبب بالازدگی فاضلاب در برخی خانه ها، ایجاد مشکلاتی در بافت فرسوده و ایجاد برخی مشکلات در دسترسی مردم به آب، گاز و برق شد.
وی با بیان اینکه در ناحیه بافت تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی، خسارت ها جزئی بوده است، تصریح کرد: در بافت فرسوده یزد به دلیل عدم مقاوم سازی و بارش شدید باران، تعدادی از خانه ها تخریب و تعدادی از مغازه ها دچار خسارت شوند که به زودی به مسائل آن ها رسیدگی می شود.
استاندار یزد با اشاره به پیگیری های جدی استان به منظور مدیریت هرچه بهتر سیل در یزد، گفت: با حضور وزیر کشور در یزد، اهتمام شخص رئیس جمهور و پیگیری های ویژه ایشان و مجموعه های سپاه، بسیج و ارتش، همه تجهیزات مورد نیاز در استان مستقر هستند.
دکتر فاطمی در ادامه از استمرار بارش باران در شهر یزد خبرداد و تصریح کرد: عوامل شهرداری و دستگاه های خدمات رسان استان به مدت 4 شبانه روز است که در حال پیگیری مسائل و خدمات رسانی به مردم می پردازند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: تمام اهتمام ما بر این است که در وهله نخست تلفات جانی نداشته باشیم و سپس کمتر خسارتی به اموال مردم وارد شود.
وی در پایان اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم با خروج سامانه بارشی از استان و در کوتاه ترین زمان ممکن، خسارت های وارده را ارزیابی و با پیگیری های استان، وضعیت زندگی مردم در خانه های آسیب دیده را به روال عادی برگردانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *