طباطبایی خبر داد؛

بهبود هرم هیئت علمی با تشکیل هیئت ممیزه سوم

لینک کوتاه

رئیس مرکز سنجش و پذیرش و امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از پیگیری و تلاش مسئولان این دانشگاه برای تشکیل هیئت ممیزه سوم خبر داد و گفت: با تشکیل این هیئت وضعیت هرم هیئت علمی رو به بهبود است.

به گزارش طلوع یزد، معصومه طباطبایی در نشست هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد که با حضور استاندار و رؤسای دانشگاه‌های یزد، علوم پزشکی و آزاد یزد و سایر اعضا به صورت حضوری و برخط به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و در سالن کنفرانس شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: خدمات ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و در مناطق محروم تأثیرات مهمی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و آموزشی داشته است و مسئولان استانی باید توجه ویژه به این دانشگاه که بخش اعظمی از بار آموزش عالی را به عهده دارد، داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌ریزی ناصحیح در سال‌های گذشته برای دانشگاه آزاد اسلامی مشکلاتی ایجاد کرده است؛ اما در سال‌های اخیر به‌رغم مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی، رئیس دانشگاه بر برنامه‌محوری تأکید کرده و در این راستا سند تحول دانشگاه تدوین و اوایل سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مورد تصویب هیئت امنای مرکزی قرار گرفت. این سند شامل کنش‌ها، اقدامات و برنامه‌های دانشگاه چه در سازمان مرکزی و چه در استان‌ها بوده و باید به آن توجه ویژه شود و هر استان بسته به مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید در زمینه برنامه‌های تعیین شده اقدام کند.

طباطبایی عنوان کرد: به‌رغم مشکلات اقتصادی تیم مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه افزایش حقوق کارکنان و اعضای هیئت علمی را داشته و امسال با اینکه افزایش حقوق در دولت ۱۰ درصد بود؛ اما تلاش برای افزایش حقوق صورت گرفته شد و میانگین حدود ۲۵ درصد افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هفدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تبیین کرد: با توجه به مشکلات سال‌های اخیر به همت تیم مدیریتی جدید دانشگاه، مصوباتی از هیئت امنای مرکزی برای فروش زمین‌های مازاد دانشگاه و تبدیل به احسن آنها اخذ شده است تا با فروش این زمین‌ها در طرح‌های اقتصاد دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری شود و بخشی نیز برای پرداخت مطالبات احتمالی استفاده شود.

وی بیان کرد: سال‌های گذشته بحثی از مراکز دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی در دانشگاه مطرح نبود؛ اما سال‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی توجه زیادی به این بخش داشته که حاصل آن مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و سراهای نوآوری در واحدهای مختلف دانشگاهی است که خوشبختانه یزد نیز در این زمینه پیشرو بوده است. حاصل تلاش‌های اخیر دانشگاه در این زمینه رویداد بزرگ عصر امید بود که بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور و ایده‌های نو به نمایش گذاشته شد.

طباطبایی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امسال دستاوردهای چند سال خود را در نمایشگاه عصر امید به نمایش گذاشت و برای نخستین بار اعضای هیئت علمی و دانشجویان، دستاوردها و ایده‌های خود را به نمایش گذاشتند و اکنون دانشگاه آزاد در صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی سهام دارد.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هفدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد توجه به جذب دانشجو در رشته‌هایی هماهنگ با نیاز اقتصادی استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: با اجرای طرح الف و ب، استادان طرح الف می‌توانند بازوان مدیریتی و تأثیرگذار در فعالیت‌های مختلف دانشگاه به‌خصوص فعالیت‌های بر پایه دانش باشند.

وی در پاسخ به اعضای هیئت امنا درباره هرم هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی و حضور بخش اعظم آنان در مرتبه استادیاری اظهار کرد: برای ارتقای وضعیت استادان، مربیان، استادیاران در دانشگاه آزاد در دو سال اخیر تلاش زیادی از سوی دکتر طهرانچی انجام شد و پس از کسب مجوز دو هیئت ممیزه برای پرونده‌های ارتقا، اکنون به صورت‌ منظم این پرونده‌ها بررسی و ارتقای استادان خیلی سریع‌تر از قبل انجام می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش و امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از پیگیری رئیس دانشگاه برای تشکیل هیئت ممیزه سوم خبر داد و گفت: با تشکیل هیئت ممیزه‌ها وضعیت هرم هیئت علمی رو به بهبود است.

طباطبایی بیان کرد: بخش تعلیم و تربیت دغدغه دانشگاه آزاد اسلامی است و بیانیه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی در ۹ بند در همه بخش‌های دانشجویی، کارمندی، هیئت علمی و مسئولان دانشگاه باید مورد توجه کافی باشد. در پساکرونا نیازمند تعلیم و تربیت به‌ویژه در بخش دانشجویی هستیم؛ بنابراین بیانیه تعلیم و تربیت به عنوان سند بالادستی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هفدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد وضعیت بودجه این استان را مورد بررسی قرار داد و نکات لازم برای اصلاح بودجه و تأمین کسر بودجه را مطرح کرد و از استاندار و مسئولان استانی خواست تا با توجه به نیاز دانشگاه به مجوزهایی برای تشکیل منابع درآمدزا در این زمینه دانشگاه را همراهی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *