کشاورزان صرفه جو از برق رایگان برخوردار می شوند

لینک کوتاه

بر اساس اعلام شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، کشاورزانی که در ساعت‌های اوج مصرف با صنعت برق همکاری کرده و چاه‌های خود را خاموش کنند از برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش طلوع یزد،افزایش دمای هوا مصرف برق را مجدد افزایش داده است بر همین اساس وزارت نیرو و شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران باهدف کاهش مصرف برق و تشویق مشترکان به‌صرفه جویی مشوق‌هایی را طراحی و عملیاتی کرده‌اند.

یکی از بخش‌هایی که در میزان مصرف نقش مهمی دارد بخش کشاورزی و استفاده کشاورزان از چاه‌های آب است که این امر به‌خصوص در ساعت‌های گرم روز بر افزوده شدن مصرف برق تأثیرگذار است.

براین‌اساس یکی از اقدام‌هایی که باهدف کاهش مصرف در این بخش در نظر گرفته شده است امکان استفاده از مزیت برق رایگان است.

کشاورزان برای برخورداری از این مزیت باید نسبت به خاموش‌کردن چاه‌های آب در ساعت‌های اوج مصرف اقدام کنند.

توانیر اعلام کرده است: “به‌منظور قدردانی و جبران زحمات و همکاری کشاورزان در مدیریت مصرف برق فصل تابستان امسال، امکان بهره‌مندی مشترکان کشاورزی از برق رایگان در صورت همکاری با صنعت برق فراهم شده است.

شرایط در نظر گرفته به‌گونه‌ای است که همه کشاورزان می‌توانند با عدم استفاده از برق چاه‌های کشاورزی به مدت ۵ ساعت در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸ (که در تفاهم‌نامه همکاری درج می‌شود) و انتقال زمان آبیاری به ساعات دیگر، از برق رایگان در بقیه ساعات شبانه‌روز استفاده کنند.

عدم آبیاری در ساعات گرم روز، یکی از اصول علمی کشاورزی نیز محسوب می‌شود چرا که در این ساعات به دلیل گرمای هوا و تبخیر بسیار آب، ضمن اتلاف منابع آب و انرژی، باعث آسیب به گیاهان نیز می‌شود.

ازاین‌رو کشاورزان در سراسر کشور می‌توانند از طریق تماس با شماره‌تلفن ۱۲۱ و کسب اطلاعات بیشتر، ضمن انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و رعایت شرایط تفاهم‌نامه، از برق رایگان در ماه‌های خرداد تا شهریور بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *