لزوم نگاه مشارکتی شهرداری به سرمایه گذار در پروژه های مشارکتی راه برون رفت از توقف پروژه های مشارکتی است

لینک کوتاه
نیکونژاد

نماینده شورای اسلامی شهر یزد در سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری یزد گفت: افزایش تمایل مشارکت سرمایه گذاران با شهرداری نتیجه ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذار و برداشتن موانع در حین اجرای پروژه های مشارکتی است.

به گزارش طلوع یزد، محمد مهدی نیکونژاد در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورا مطرح کرد: از دلایل عدم مشارکت سرمایه گذاران با شهرداری در پروژه های مشارکتی، روند طولانی اخذ مجوز از دستگاه های دولتی، زمانبر شدن صدور پروانه توسط شهرداری و عدم تناسب نیاز های شهری با تمایل و نوع کاربری عرصه های در اختیار شهرداری در پروژه های سرمایه گذاری است.

او ادامه داد: شهرداری ها برای دوام و بقای خود نیاز به درآمد هایی دارند که به عنوان درآمدهای پایدار بتواند هزینه های اداره و توسعه طرح های عمرانی، رفاهی خدماتی و به طور کلی در زمینه رفاه و آسایش مردم تامین کنند. به همین دلیل باید پروژه های مشارکتی را اجرا کند تا به درآمد های پایدار برسند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری بسته های تشویقی از قبیل کمک به تسهیل و تسریع در اتمام پروژهای مشارکتی ارایه دهد تا سرمایه گذار درخصوص مشارکت با شهرداری تمایل داشته باشد. در پروژه های سرمایه گذاری شهرداری بین سرمایه گذار و پیمان کار تفاوت قائل شود و نگاهی مشارکتی (شراکتی) با سرمایه گذار داشته باشد.و در این زمینه صرفه و صلاح شهر را بر منافع شهرداری ترجیح دهد

به گفته وی در این پروژه ها شهرداری باید به دنبال سوداوری برای شهر و شهروندان باشد، همچنین منفعت سرمایه گذار نیز در نظر گرفته شود.

نیکونژاد در پایان درباره روند طولانی اجرای برخی پروژه های مشارکتی گفت: پروژهای سرمایه گذاری ای در یزد وجود دارد که از انعقاد آنها حدود ۱۵ سال است سپری شده و متاسفانه علی رغم تلاش های صورت گرفته هیچ اقدام اجرایی در خصوص آنها صورت نگرفته است که ضرورت دارد پیگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *