رویداد «دختران حاج قاسم سلیمانی» در یزد برگزار شد

لینک کوتاه

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری اردوی استانی رویداد کشوری دختران حاج قاسم به مدت سه روز در یزد با هدف نقش آفرینی و کنشگری دختران نوجوان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خانواده و محله خبر داد.

به گزارش طلوع یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد  اظهار داشت: سازمان تبلیغات به کمک سازمان مدارس صدرای کشور در سراسر کشور دوره‌ای را با عنوان دختران حاج‌قاسم و به یاد این سردار عزیز برگزار می کند.
وی افزود: این طرح در استان یزد به مدت سه روز در قالب اردوی آموزشی و عملیاتی با حضور جمعی از دختران نوجوان به عنوان کنشگر اجتماعی و فعال در جامعه با هدف نقش آفرینی و اثرگذاری در خانواده، محله و حوزه های فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.
وی افزود: اعتقاد ما این است که نقش بانوان در جامعه مؤثر است همانگونه که امام راحل فرمودند« از دامن زن، مرد به معراج می رود».
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد، تصریح کرد: هرچه می توانیم نقش خانم ها را پررنگ و بستر فعالیت فرهنگی و اجتماعی آنان را فراهم کنیم آینده کشور تضمین می شود.
حجت الاسلام نجیمی ادامه داد: عنوان این طرح فرهنگی برگرفته از سخن مشهور شهید حاج قاسم سلیمانی است و اکنون دختران این سرزمین که خود را پیرو مکتب این شهید می دانند وظایفی نسبت به پدر معنوی خود دارند تا راه او را در سنگرهای مختلف ادامه دهند.
وی یکی از راهکارهای اثرگذاری این طرح را لزوم آموزش دانست و گفت: دختران حاج قاسم، با سلاح علم، اخلاق و معنویت در جای جای جامعه به عنوان کنشگر جامعه اثرگذار خواهند بود.
نجیمی، با اشاره به گام دوم انقلاب تصریح کرد: دهه پنجم انقلاب می طلبد که بچه‌های دهه هشتادی و نودی با عزمی ‌راسخ حرکتی نو را آغاز نمایند و در مسیر زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرند.
✅فرح طالعی کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری …، درخصوص اجرای طرح رویداد دختران حاج قاسم در یزد اظهار داشت: بعد از سه جلسه مجازی، اردوی سه روزه با حضور قریب به ۱۰۰ نفر از دختران دانش آموز سطح شهرستان یزد و برخی شهرستان های همجوار به میزبانی کانون فرهنگی تربیتی مجتمع سیدالشهدا (ع)یزد برگزار شد.
وی افزود: دراین طرح دختران ۱۶ تا 18 ساله ابتدا مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را شناسایی کردند و به صورت گروهی با نوشتن بوم طرح، به سطح شهر رفتند و عملیات طرح خود را در سطح شهر اجرا کردند و سپس در روز پایانی اردو هر یک از گروه های شرکت کننده طرح و نتایج طرح خود را در جمع دیگر گروه های شرکت کننده در اردو ارائه دادند.
✅در ادامه این گزارش، معصومه نعمتی معاون بانوان سازمان صدرا و مسئول طرح رویدادهای دختران حاج قاسم سلیمانی در کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری…. در یزد، بیان کرد: رویداد دختران حاج‌قاسم سلیمانی به‌صورت ملی یکی از کارهای سازمان مدارس صدرا در حوزه دختران دانش آموز به شمار می رود.
وی افزود: دختران دانش‌آموز ۱۶ سال تا 18 ‌ساله کل کشور و از ۲۵ استان کشور در تیرماه امسال در یک رویدادهای هماهنگ کشوری به مدت سه روز در اردویی شرکت می‌کنند.
معاون بانوان سازمان صدرا و مسئول طرح رویدادهای دختران حاج قاسم سلیمانی در کشور، ادامه داد: در اردوی دختران حاج‌قاسم سلیمانی، شرکت کنندگان چگونگی انجام فعالیت فرهنگی اثر گذار را می آموزند و با نقش اجتماعی دختران نوجوان ‌در گام‌ دوم انقلاب آشنا می شوند.
نعمتی، ادامه داد: دراین رویدادها دختران یاد می‌گیرند که مسائل مربوط به دختران منطقه خود را کشف و با طراحی و اجرای طرح و برنامه های فرهنگی، این مشکلات را حل کنند.
وی، اظهار داشت: ما چهار گام شناسایی، طراحی،عملیات و ارائه اثرگذار را به بچه‌ها یاد می‌هیم که از لوازم و شاخصه‌های فعالیت فرهنگی اثرگذار به شمار می رود.
معاون بانوان سازمان صدرا و مسئول طرح رویدادهای دختران حاج قاسم سلیمانی در کشور، افزود: در دو بخش مجازی و حضوری به دختران شرکت کننده در استان‌ها آموزش داده می شود تا برای شناسایی و حل مسائل خودشان اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *