اطلاع رسانی پیرامون برخوردهای قضائی با مشمولان غایب وبکارگیریندگان آنها

لینک کوتاه

معاونت وظیفه عمومی انتظامی استان یزد محدوديت هاي شغلي و استخدامي در خصوص مشمولان غايب و همچنين مجازات تعيين شده در مورد بكارگيري اين دسته از افراد برابرماده هاي 62و63و63مكرر قانون خدمت وظيفه عمومي را به شرح زیر اعلام کرد.

به گزارش طلوع یزد، برابر ماده 10قانون خدمت وظیفه عمومی انجام امورات زیر در مورد مشمولین وظیفه عمومی مستلزم ارایه مدارک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی میباشد و فتوکپی مدارک ارایه شده از جمله منضومات ضروری پرونده متشکله می باشد.
الف)دریافت هرگونه وام و کمک های کشاورزی و صنعتی و دامداری و مسکن از طریق بانک ها و وزارتخانه هاو موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی
ب)کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن های قانونی
ج)تحویل اصل گواهی نامه پایان دوره های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه
ه) صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت های تعاونی
و)دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی
ح) استخدام به هر صورت(رسمی , پیمانی , روزمزد ,خرید خدمت)در وزارتخانه ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهاد های قانونی و شرکت های دولتی
ماده (62):استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه ها و موسسات وابسته به دولت و در کارخانه ها و کارگاها و موسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم و کارت پایان خدمت ممنوع است.
ماده(63):استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولین غایب در وزارتخانه ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادها برای هریک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از 6 ماه الی یکسال ودر صورت تکرار سه مورد یا بیشتر انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.
ماده(63مکرر):کسانیکه به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها .شرکتها.آموزشگاهها.کارگاهها.بنگاهها.مغازه ها.وتعمیرگاه ها بکارگیری نمایند توسط نیروی انتظامی .وزارتخانه های ((تعاون.کار ورفاه اجتماعی و صنعت معدن وتجارت))شناسائی و به محاکم صالحه قضائی معرفی می شوند و مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *