32 عملیات امداد و نجات هلال احمر یزد در ماه گذشته

لینک کوتاه
عملیات امداد و نجات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام 32 مورد حادثه و نجات 10 نفر در تیر ماه1401 خبر داد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : عملیات امداد و نجات در تیر ماه 1401 که شامل: 17 عملیات جاده ای، 9 مورد خدمات حضوری ، 1 مورد خدمات مناسبتی ، 5 مورد خدمات شهری بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: طی این عملیات ها 95 نفر دچار حادثه شدند که 59 نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، 20 نفر در خدمات حضوری ، 16 نفر در خدمات شهری از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.
حرازی زاده ادامه داد: به دنبال این عملیات 10 نفر نجات یافتند که یک نفر بصورت سرپایی درمان و 9 نفر به مراکز درمانی توسط آمبولانس هلال احمر انتقال داده شدند.
وی گفت: در میان نجات یافتگان 5 نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای، 2 نفر در خدمات حضوری ، 3 نفر در خدمات شهری بودند.
خدمات رسانی 37 تیم به حادثه دیدگان
حرازی زاده افزود: 110 نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب 37 تیم به همراه 16 دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای 8 مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین حوادث در یک ماهه گذشته در شهرستان های تفت و مهریز هرکدام با 6 مورد ، اردکان 5 مورد و ابرکوه با 4 مورد بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را 15 دقیقه و 56 ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را 1 ساعت و 22 دقیقه و 56 ثانیه اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.
شایان ذکر است این گزارش ارائه شده از تاریخ 1 تیر ماه 1401 لغایت 31 تیر ماه 1401 می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *