جشنواره شعر طنز دادخند گامی بلند در راستای تحقق سند تحول قوه قضائیه است

لینک کوتاه
دهشیری

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت اقشار تاثیرگذار از نکات مورد تاکید رئیس قوه و سند تحول و تعالی قوه قضائیه است گفت: برگزاری اولین جشنواره شعر طنز عدلیه گامی بلند در راستای تحقق این امر است.

به گزارش طلوع یزد، غلامعلی دهشیری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر طنز «دادخند» گفت: بهره گیری از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان حوزه شعر، ادب و رسانه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و مردمی سازی دستگاه قضا از اصول مورد تاکید رئیس محترم قوه و سند تحول و تعالی قضائی است که مجموعه دادگستری استان به جد پیگیر تحقق آن در قالب برنامه ها و جشنواره های مختلف است.
وی با اشاره به ورود دستگاه قضا استان به حوزه شعر طنز علیرغم سختی های موجود افزود: استفاده از قالب طنز بلحاظ مقبولیت عامه که شعر بعنوان یک رسانه قویِ اثرگذار و بویژه طنز که واقعیات تلخ را بطور شیرین و غیر مستقیم با پیام مناسب به مخاطبان منتقل می کند مدیریت استان را بر ان داشت تا با اقدام ابتکاری از این قالب شعر فاخر و شعرای طنز پرداز جهت تحکیم پیوند قوه با جامعه در جهت تحقق ماموریتها و امید و‌نشاط و تلطیف فضا استفاده کند لذا در گام اول شناخت لازم طی بازدید شاعران از مجموعه زندان های استان و در ادامه برگزاری شب شعر و نشست های تخصصی برگزار و ضمن شناخت سختی کار قضات و کارکنان، خلاصه ای از آسیب ها،چالش ها و ضرورت ها برای شاعران تبیین شد.
دهشیری با بیان اینکه به دنبال شکستن تابوها بودیم تصریح کرد: دستگاه قضایی بخشی از جامعه است و دردها را می داند، قضات ما هر روز با پرونده هایی که روح انسان را آزار می دهد درگیر هستند که تنها گوشه ای از آن در مطبوعات و رسانه ها دیده می شود درحالیکه همکاران ما در دستگاه قضا با این موضوعات زندگی می کنند و با تمام وجود احساس می کنند.
وی افزود: لذا بهره گیری از ظرفیت شعر طنز جهت تبیین سختی ها و مسائل موجود در دستگاه قضا از یک سو و از سوی دیگر توجه جامعه به بحث آسیب های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از آن در دستور کار قرار گرفت.
عالی ترین مقام قضایی استان یزد افزود: استقبال خوب شاعران کشور از این جشنواره در هر دو بخش دستگاه قضا و آسیب های اجتماعی در سطح ملی و به ویژه مشارکت همکاران قضایی نقطه قوتی بر این جشنواره و گواهی بر نیاز استفاده از قالبهای هنری در جهاد تبیین و برگزاری چنین برنامه هایی است.
وی بر بیان کاستی ها ، آسیب ها و نواقص جامعه همراه با ارائه راهکارها از طریق هنرمندان تاکید کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی قطعا می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: هدف نهایی از برگزاری تمام فعالیت ها و برنامه ها احقاق حق و رضایتمندی مردم از دستگاه قضا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *