در سفر به استان یزد؛

مسابقات «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» زندان‌های کشور افتتاح شد

لینک کوتاه

دکتر غلامعلی محمدی در افتتاحیه مسابقات «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» زندان‌های کشور که در شهر یزد برگزار شد، گفت: ما زندانبان‌ها برای اینکه اقدامات اصلاحی و تربیتی را در سازمان زندان‌ها به جامعه و افکار عمومی نمایش دهیم، باید بهترین شیوه را در توجه به ورزش و توسعه رویدادهای ورزشی بگذاریم.

به گزارش طلوع یزد به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، پنجمین دوره مسابقات «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» زندان‌های سراسر کشور صبح امروز، یکشنبه در مراسمی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و جمعی از مسئولین استان یزد و با رقابت تیم‌های منتخب زندان‌های کشور در این شهر کلید خورد.

دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در بخشی از مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: ورزش ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی و نیز ایجاد سلامت و بهداشت روانی و پیشگیری از بروز ناهنجاری‎هاست. ورزش بخصوص ورزش گروهی، ابزار آموزش و نیز تکامل جسم، روان و ارتقاء روحیه اجتماعی است.

 ورزش گروهی می‌تواند کم تحرکی در زندان‌ها را جبران کند

وی با اشاره به کم‌تحرکی در زندان‌ها بواسطه شرایط فیزیکی آن، یادآور شد: ورزش گروهی مثل ورزش‌های زورخانه‎ای و کشتی پهلوانی می‌تواند کم تحرکی در زندان‌ها را جبران کند و تأثیر معنوی خاص خود را بر مددجویان برجای بگذارد. از قدیم‌الایام گود زورخانه برای ما مکانی مقدس بوده و ذکر مداوم معصومین(س) دراین فضا، معنویت خاصی به آن می‌بخشد.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: ورزش باستانی، تداعی‌گر پهلوانانی مثل پوریای ولی است که جوانمردی، فتوت و مردانگی را یادآوری می‌کند. در این ورزش ذکر مولاعلی(ع) و ویژگی‌های ایشان تداعی می‌شود.

 امیدوارم به مرحله‌ای برسیم که بتوان تیم‌های برگزیده را به مسابقات بین المللی اعزام کرد

محمدی همچنین افزود: ما زندانبان‌ها برای اینکه اقدامات اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها را به جامعه و افکار عمومی نمایش دهیم، باید بهترین شیوه را در توجه به ورزش و توسعه مسابقات و رویدادهای ورزشی بگذاریم. امیدوارم با توسعه ورزش در بین زندانیان به مرحله‌ای برسیم که حتی تیم‌های برگزیده را به مسابقات بین المللی اعزام کنیم. این ورزش می‌تواند خنثی‌کننده آسیب و پدیده شوم اعتیاد باشد.

در این مراسم جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی استان ازجمله رئیس و معاونین دادگستری استان یزد و همچنین مدیران استانداری این استان نیز حضور داشتند.

گفتنی است؛ در پنجمین دوره مسابقات «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» که از امروز به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود، مددجویان زندان‌های سراسر کشور با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

پیش از این و در مراحل استانی مسابقات، در خردادماه بالغ بر 22 هزار مددجو برای شرکت در مرحله پایانی این رویداد، رقابت کرده و نفرات برتر هم‌اکنون جهت شرکت در مسابقات کشوری به استان یزد اعزام شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *