با حضور دکتر طهرانچی؛

دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد یزد برگزیده کشوری شد

لینک کوتاه
محمدمهدی طهرانچی

با اهدای تندیس و لوح از مسئولان دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد یزد به عنوان برگزیده استانی تجلیل شد.

به گزارش طلوع یزد، دکتر احمد علبدالحسینی معاون دانشجوئی فرهنگی دانشگاه آزاد یزد گفت: گردهمایی دبیران دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سالن امیرکبیر واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد که در این مراسم باشکوه، از روسا و دبیران فعال و برتر این حوزه با اهدای لوح و تندیس تقدیر بعمل آمد و نام دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد جزو 10 استان برتر و شاخص در این رویداد ملی، مورد تجلیل مسئولان قرار گرفت.

دکتر طهرانچی در ابتدای این گردهمایی، با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، بر لزوم توسعه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه امامت و مهدویت تأکید کرد و گفت: دبیرخانه مهدویت و مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های جامع و متنوعی را برای ایام ۱۳ رجب تا نیمه شعبان امسال – تحت عنوان چله مهدوی – تدارک دیده است.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع امامت و مهدویت صرفاً به دلیل ثواب و استحباب آن یا برگزاری این جشنواره ترویجی نیست؛ بلکه ما در تعریف دانشگاه به این نتیجه رسیده‌ایم که بدون درک امامت و مهدویت نمی‌توانیم جهت‌گیری تمدنی پیدا کنیم. به همین دلیل جشنواره‌های علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت را از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان برگزار می‌کنیم چرا که معتقدیم یکی از چارچوب‌های ما و سمت دانشگاه، باید به امامت و مهدویت اختصاص یافته و اهمیت آن را درک کند.

دکتر احمد عبدالحسینی معاون دانشجوئی فرهنگی دانشگاه آزاد یزد به تشریح فعالیت‌های دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در استان یزد پرداخت و اظهار کرد: دبیرخانه مهدویت از شهریور ۱۴۰۰ با محور دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ایجاد و با رویکرد تبیین و تحکیم مبانی نظری و فکری مقوله انتظار و مهدویت میان اقشار مختلف دانشگاه به‌ویژه استادان و اعضای هیئت علمی آغاز به کار کرد.

وی افزود: برگزاری وبینار، جلسه علمی و نشست‌های علمی و تخصصی مهدویت با موضوعات مختلف و مرتبط با فرهنگ انتظار از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون برگزار شده و طبق رایزنی‌های صورت گرفته با دبیرخانه ملی مهدویت برای تدریس و سخنرانی‌های این سلسله وبینارها از استادان مطرح و نام‌آور حوزه و دانشگاه در مباحث مختلف مهدویت دعوت بعمل آمد.

معاون دانشجوئی فرهنگی دانشگاه آزاد یزد اظهار کرد: با توجه به رویکرد علمی و نگاه فرهنگ‌سازی دبیرخانه مهدویت، نشست‌های علمی تخصصی با موضوعاتی مانند: از انسان جهانی تا جهان انسانی،  گفتمان سازی،برگزاری همایش با موضوعات تعلیم و تربیت از دیدگاه مهدویت، تشکیل کارگروه مهدویت و پیش همایش ملی مهدویت با موضوع تربیت مهدوی- موعود باوری در عرصه جهانی-تمدن نوین اسلامی زمینه ظهور امام مهدی (عج) نشست والدین در تربیت نسل مهدوی- نشست معنویت خانواده و سلامت فرزندان مهدی- نشست رسالت دانشگاه در تمدن سازی ظهور منجی عالم و تمدن نوین اسلامی زمینه ظهور و برگزاری کارگاه مجازی مهدوی و راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت و رفع شبهات و آسیب شناسی مهدویت و کرسی های آزاداندیشی و فضای مهدوی در کلاسهای معارف و برگزاری جشن شعبانیه ( سه شنبه های مهدوی) و برگزاری همایش های دانشگاه مهدوی و دانشگاه تمدن ساز و تربیت نسل مهدوی و سبک زندگی مهدوی که با استقبال بی‌نظیر استادان و مخاطبان مواجه شد.

لازم به ذکر است در این گردهمایی دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها، دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر جلال درخشه معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی و جمعی از رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها حضور داشتند،از روسا و دبیران شاخص و برتر در مباحث مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور من جمله از دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری ریاست دبیرخانه استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در یزد و مسئولان اجرایی این دبیرخانه در استان، به پاس عملکرد شاخص و شایسته در این حوزه، با اهدای تندیس و لوح ویژه این مراسم، تجلیل بعمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *