تبیین مسئله حجاب و عفاف رسالت مدیران و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی است

لینک کوتاه

مشاور و دستیار امور فرهنگی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در نشستی با مدیران، رؤسای دانشکده ها و کارشناسان امور فرهنگی دانشگاه آزاد یزد، تبیین مسئله حجاب و عفاف در دانشگاه را از وظایف مهم آنان در محیط دانشگاه دانست.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، دکتر حسن بنیانیان مشاور و دستیار امور فرهنگی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در نشستی با معانان، مدیران و رؤسای دانشکده ها و کارشناسان فرهنگی دانشگاه آزاد یزد که با محوریت«مدیران دانشگاه و رسالت تقویت خانواده و عفاف و حجاب» در سالن شهید سلیمانی واحد یزد برگزار شد به تبیین اهمیت این موضوع پرداخت.
وی اظهار داشت: کار دانشگاه انتقال علم و دانش است ولی باید با تربیت و فرهنگ سازی نیز توأم باشد.
مشاور و دستیار امور فرهنگی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، مشی دانشگاه آزاد اسلامی را خدمتگزاری در جامعه توصیف کرد و افزود: میزان موفقیت ما بستگی به اصلاح امور آموزش و نقش تربیتی و انسان سازی دارد و به دغدغه رهبر معظم انقلاب در زمینه اثرگذاری فرهنگی اساتید در محیط دانشگاه باید توجه بیشتری شود.
وی، عملکرد مدیران را در تربیت دانشجو مؤثر خواند و گفت: نگاه ما باید از دنیا محوری به آخرت گرایی تغییر کند و به قشر محروم جامعه بیش از پیش توجه نماییم.
دکتر بنیانیان خاطر نشان کرد: دارا بودن نگاه آخرتی در مدیریت و آموزش باعث تغییرات اساسی می شود و در حل مشکلات جامعه تأثیر مضاعفی دارد.
وی، تقدیر از همسران پرسنل دانشگاه را در مناسبت های سال باعث تقویت بنیان خانواده دانست و افزود: اساتید دانشگاه اوقات زیادی را در محیط دانشگاه می گذرانند و بیان مشکلات کاری اساتید برای خانواده آنان باعث درک متقابل و آرامش بیشتری خواهد شد.
مشاور و دستیار امور فرهنگی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، خواستار شد: مدیران واحدهای دانشگاه آزاد و رؤسای دانشگاه باید نسبت به مسائل فرهنگی و تبیین موضوعات مختلف فرهنگی برای اساتید دانشگاه وقت بیشتری بگذارند و رویکرد مدیریتی خود را از مدیریت کلاسیک به سمت رهبری سازمانی تغییر دهند.
دکتر بنیانیان یکی از راهکارهای حل مشکلات فرهنگی را استفاده از تجربیات و خلاقیت با نگرش الهی دانست و گفت: در خاطرات هشت سال دفاع مقدس ما و در کتاب های منتشر شده از این دوران نظریه های مدیریتی بسیاری وجود دارد که مغفول مانده است.
وی با اشاره به موضوع نشست در خصوص رسالت تقویت بنیان خانواده و عفاف و حجاب اظهار داشت: ورود ماهواره در خانواده و تماشای صحنه های فیلم های ماهواره ای در روابط زن و مرد در محیط خانواده تأثیر منفی می گذارد و با افزایش طلاق عاطفی زوجین، در توجه فرزندان نسبت به تحصیل هم تأثیر منفی دارد.
دکتر بنیانیان ابراز کرد: تحقیقات نشان می دهد که تماشای صحنه های فیلم های مستهجن ماهواره ای برای مردان بی غیرتی و برای زنان بی عفتی و بدحجابی را به همراه دارد که از دلایل مهم از هم پاشیدگی خانواده ها به شمار می رود.
وی، بهره مندی از ظرفیت علمی و تجربیات اساتید دانشگاه و معلمان در مدارس دانشگاه آزاد را از سوی مدیران خواستار شد و گفت: اطمینان بخشی به قشر معلم و استاد باعث دلگرمی آنان در طول دوران خدمت نسبت به ارتقای آموزش و عدم گرایش آنان به شغل دوم خواهد شد به طوری که به یک استاد و معلم پیشکسوت این امیدواری را می دهد که بعد از بازنشستگی نیز به عنوان مشاور می تواند خدمت کند.
مشاور و دستیار امور فرهنگی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، نقش آفرینی اساتید دنشگاه را در حل مسائل و مشکلات هر منطقه مهم بیان کرد و افزود: اساتید دانشگاه ظرفیت هایی دارند که باید در مصاحبه با آنان کشف و برای ارتقای فرهنگی دانشگاه به کار گیری شود.
دکتر بنیاینان در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت مقوله عفاف و حجاب در محیط دانشگاه و اجتماع، بیان کرد: کمرنگ شدن عفاف و حجاب در محیط بیرون از خانواده باعث تضعیف روابط زوجین و به انحراف کشیده شدن آنان می شود در حالی که زوجین باید نسبت به رفع نیازهای یکدیگر باعدف ایجاد آرامش تلاش نمایند.
وی یکی از آثار بدحجابی در اجتماع را بالا رفتن سن ازدواج دانست و گفت: همه مجموعه های دانشگاهی در دانشگاه آزاد با خلاقیت های فرهنگی و تشویق دانشجویان به مطالعه فلسفه حجاب به صورت نرم و غیر مستقیم در تبیین این موضوع در محیط دانشگاه تلاش کنند.
مشاور و دستیار امور فرهنگی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، یکی از راهکارهای تبیین فلسفه حجاب را علمی کردن این موضوع در محیط های دانشگاهی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و بیان نظرات بیان کرد و گفت: وضعیت دانشجویان در محیط دانشگاه و ارتقای عفاف و حجاب باعث ارتقای دیگاه مثبت جامعه نسبت به این دانشگاه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *