مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

کنگره بین المللی شعر «در مسیر خراسان» جزئی از اقدامات فرهنگی متاثر از طریق الرضا بودن یزد است

لینک کوتاه
عابدی

اولین کنگره بین المللی شعر رضوی با حضور جمعی از مسئولان، شاعران و هنرمندان در حسینیه امیرچقماق یزد برگزار شد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد؛ مراسم اختتامیه اولین کنگره بین المللی شعر رضوی در حسینیه امیرچخماق یزد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: یزد به دلیل قرار گرفتن در مسیر حرکت امام رضا از مدینه تا مرو، جزئی از طریق الرضاست و این موضوع به لحاظ فرهنگی قابلیت کار و فعالیت دارد.
احسان عابدی با اشاره به برگزاری افتتاحیه این کنگره در ابرکوه افزود: تشکیل این کنگره بین المللی جزئی از اقدامات فرهنگی متاثر از طریق الرضا بودن یزد است که می‌تواند گسترده‌تر هم بشود.

وی اظهار کرد: امیدواریم این کنگره بتواند جریان‌سازی کند و یک رویداد آئینی مستمر در راستای ترویج معارف رضوی در قالب شعر باشد.

عابدی گفت: علاوه بر ایجاد یک رویداد ادبی و شعری و فراهم کردن بستری برای جمع آوری اشعار رضوی، اتفاقات فرهنگی هنری دیگری هم در این کنگره رخ داده که از جمله آنها تولیداتی است که به همت هنرمندان انجام شده و در این کنگره رونمایی می‌شود.

کتاب شعر «دقیقه‌های دلتنگی» در بردارنده اشعار و رباعیات بیش از ۷۰ شاعر یزدی در وصف امام رئوف، فیلم کوتاه «قدمگاه» به کارگردانی و نویسندگی حامد عسکری که به معرفی قدمگاه‌های امام رضا در یزد می‌پردازد، تولید فیلم مستند زندگی ریاضی یزدی، ملقب به شاعر آل الله و ملک الشعرای آستان حضرت معصومه(س) به کارگردانی آقای عسکرزاده از فیلم‌سازان جوان یزدی از جمله تولیداتی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن اشاره کرد و افزود: در این کنگره از خانواده مرحوم ریاضی یزدی تجلیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *