برگزاری مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره جابر ابن حیان

لینک کوتاه

مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره پروژه های علمی جابربن حیان و فرصت های متنوع یادگیری در استان یزد برگزار شد.

به گزارش طلوع یزد، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اختتامیه دوازدهمین جشنواره جابربن حیان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان در سالن همایش برازنده مقدم برگزار گردید.
محمد کاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه از همراهی اولیا در زمان شیوع بیماری کرونا و هم چنین همراهی در اجرای پروژه های علمی و ادبی دانش آموزان تشکر کرد و ماحصل این تعامل را در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی موثر دانست.
رحیمی نژاد گفت: اگر حاصل دوره ی تحصیل در مدرسه تنها انتقال پاره ای از مفاهیم به ذهن دانش آموزان باشد با فراموش شدن آن مفاهیم، حاصل همه سال های تحصیل نیز از دست می رود،پس باید سعی کنیم علاوه بر مفاهیم پایه، راهی به دانش آموزان نشان دهیم که خودشان بتوانند به دنبال معرفت و دانش مورد نیاز خود بگردند و به یک یادگیرنده ی مادام العمر تبدیل شوند.
رحیمی نژاد برنامه جابربن حیان و فرصت های متنوع یادگیری را برنامه ای در راستای تربیت تمام ساحتی دانست و از دست اندرکاران اجرایی این برنامه در معاونت آموزش ابتدایی تشکر کرد.
سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی استان نیز از استقبال بی نظیر دانش آموزان از این برنامه در سال تحصیلی 1401-1400 خبر داد و گفت: ورود 72000 اثر به دبیرخانه طرح، رکورد بی نظیری است.
بهادرزاده ادامه داد: جشنواره جابربن حیان به افزایش مشارکت های گروهی کمک می کند و دیوارهای بین علم و عمل را بر می دارد و دانش آموزان می توانند آموخته های خود را به صورت ملموس تر درک کنند.
بهادرزاده اولین کارکرد پروژه های علمی را، یادگیری مبتنی بر پژوهش دانست و گفت: این جشنواره کمک می کند تا آموزش ها با توجه به مقتضیات دوران کودکی و پژوهش محور پیش برود.
بهادرزاده ادامه داد: با توجه به اینکه این مرحله از رشد بیش از اینکه مبتنی بر فرایندهای ذهنی باشد مبتنی بر کار عملی و دست ورزی است، این چنین جشنواره هایی کمک می کند تا کودکان درک کنند مطالبی را که در کتاب آمده چه استفاده هایی دارد و چه مشکلی را در زندگیشان بر طرف می کند که مطمئنا نقش بسزایی در یادگیری عمیق و پایدار دانش آموزان خواهد داشت.
بهادرزاده مدرسه را جایگاه تربیت در همه ابعاد دانست و گفت جشنوراه جابربن حیان بر یادگیری عمیق و پایدار و آشنایی با موقعیت های واقعی زندگی دانش آموزان استوار است و خوشبختانه در سال های اخیر در دیگر ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز وارد شده است.
سعیده بهادرزاده اظهار امیدواری کرد که در سال آینده شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان در اجرای این برنامه باشیم و شیوه پروژه محور و پژوهش در عمل درتدریس معلمان نمود بیشتری پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *