برگزیدگان جشنواره «دادخند» دوم مرداد در یزد معرفی می‌شوند

لینک کوتاه
دادخند

دبیر جشنواره شعر طنز «دادخند» گفت: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره این جشنواره، دوم مرداد در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش طلوع یزد، حجت‌الاسلام مهدی پرنیان با بیان این‌که از بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، 121 اثر به لحاظ فنی و موضوعی مورد تأیید قرار گرفت و به بخش داوری راه یافت، افزود: از این تعداد 50 اثر به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند.
وی ادامه داد: این آثار توسط هیئت داوران متشکل از ناصر فیض، عباس احمدی و مهدی پرنیان ارزیابی شدند که برترین‌های هر دو بخش «جرائم و آسیب‌های اولویت‌دار» و «دستگاه قضایی» در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.
دبیر نخستین جشنواره شعر طنز عدلیه «دادخند» با اشاره به این‌که این جشنواره در واقع یک رویداد ملی است، اظهار داشت: شاعران و طنزپردازان استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، خراسان رضوی، قم، فارس، اصفهان، کرمان، البرز، گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین، گیلان، خوزستان، مرکزی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، هرمزگان و یزد آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.
پرنیان افزود: در آیین اختتامیه جشنواره که یکشنبه دوم مردادماه، ساعت 21 با حضور غلامعلی محمدی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مسئولان استان، هنرمندان، طنزپردازان و علاقه‌مندان در گذر فرهنگ و هنر یزد واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه مازاری‌ها برگزار می‌شود، برگزیدگان جشنواره معرفی و از آنان تجلیل خواهد شد.
مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان یزد هدف از برگزاری این رویداد ادبی را شکوفایی استعدادهای ادبی در حوزه شعر طنز، تولید محتوا و خلق آثار ادبی مانا و اثرگذار با موضوع عدلیه برشمرد.
نخستین جشنواره شعر طنز «دادخند» به همت دادگستری کل استان یزد و مشارکت حوزه هنری یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌شود.
استان یزد با وجود استعدادهای هنری و ادبی خلاق و توانمند به ویژه در حوزه شعر طنز و برگزاری محافل و انجمن‌های ادبی از جمله محفل طنز «قندشکن» که از سال 1395 با هدف ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و انتشار اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی صحیح و سالم و ایجاد امید و نشاط اجتماعی در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرده است، یکی از استان‌های فعال و اثرگذار در حوزه شعر و ادب و طنز در کشور به شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *