شور و نشاط خانوادگی در دورهمی عیدانه غدیر

لینک کوتاه

دورهمی عیدانه غدیر به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، صنایع دستی، تئاتر، غرفه کودک و … ۲۶ و ۲۷ تیرماه در پارک آزادگان برگزار شد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد «حمید زارع» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت واقعه غدیر و اهمیت تبلیغ برای هرچه بیشتر دیده شدن و شنیده شدن محتوای غدیر گفت: عید سعید غدیر خم فرصتی مغتنم جهت تبیین اهمیت ولایت در جامعه اسلامی و جبران غفلت‌های صورت گرفته در جاری سازی فرهنگ غدیر در جامعه است که باید در جهت فرهنگ سازی نهایت استفاده را از آن برد.

زارع تبیین آموزه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی سیره علوی را در جامعه ضروری دانست و گفت: توسعه و ترویج سیره علوی و فرهنگ ولایی در سطح جامعه و به ویژه در تعامل با گروه‌های هدف جوان و نوجوان به عنوان سرمایه‌های اصلی نظام در برابر شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، آینده اسلام را بیمه خواهد کرد و بر همین اساس لزوم بازخوانی این روایت تاریخی و ایجاد شور و شعور غدیری در جامعه یک نیاز ضروری است.

وی با اشاره به برگزارشدن دورهمی عیدانه غدیر در پارک آزادگان افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در جهت گسترش شناخت شهروندان عزیز از الگوهای دینی به ویژه حضرت علی‌ (ع) اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌های متنوعی در قالب دورهمی عیدانه غدیر کرد. دورهمی عیدانه غدیر همراه با برنامه های متنوع یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به مناسبت عید غدیر خم بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خاطر نشان کرد: اجرای سرود با موضوع غدیر، نقالی خوانی، مولودی خوانی، اجرای تئاتر و برگزاری غرفه نمایشگاه خوشنویسی، نقاشی و نقاشیخط یکی از بخش های اصلی دورهمی عیدانه غدیر در بخش فرهنگی بود. در کنار آن در بخش گردشگری نیز ۱۰ غرفه نظیر غرفه نساجی، حکاکی روی چرم، قلم زنی، سفال برجسته، خراطی و غیره برپا شد.

زارع درباره بخش آموزش شهروندی دورهمی عیدانه غدیر گفت: در این دورهمی غرفه های متعدد بازیافتی ها، غرفه آتش نشانی با هدف آموزش و فرهنگ سازی، غرفه گل و گیاه و آموزش کاشت و نگهداری گیاهان آپارتمانی، پرفورمنس ترافیکی و اجرای تئاتر خیمه شب بازی توسط هنرمندان یزدی با موضوع استفاده بهینه از انرژی به مدت ۲ شب در پارک آزادگان برپا شد.

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت فرارسیدن عید غدیر و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم در ۲۰ رشته ورزشی مختلف از جمله هفت سنگ، فوتبال دستی، گلف، فریزبی، چوب کشی، مینی گلف، تیراندازی با کمان، مچ اندازی، یه قل دو قل، فوتبال دستی، ماروپله و … مسابقات به صورت دسته جمعی و همگانی در پارک آزادگان اجرا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد درباره برپایی غرفه هایی ویژه کودکان اظهار داشت: با هدف نهادینه کردن غدیر در ذهن کودکان و ایجاد بازی و نشاط در بین آن ها، غرفه های ویژه از جمله غرفه نقاشی روی صورت، آموزش سفالگری و غرفه شعر خوانی و قصه خوانی برنامه ریزی و برپا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *