کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (16)؛

تذکرۀ میکده

این کتاب ها به ترتیب سال چاپ معرّفی می شود .
لینک کوتاه
تذکره میکده

تذکرۀ میکده، همراه با تاریخ ادبیّات یزد در عصر قاجار: محمّدعلی وامق یزدی، به کوشش و پژوهش: حسین مسرّت، یزد: اندیشمندان یزد و بنیاد ریحانه‌الرّسول یزد، [ویرایش دوم]، 1381، وزیری، 784 ص.
نخستین تذکرۀ شناخته شدۀ شاعران یزد است که در سال 1262 ق به کوشش وامق یزدی، گردآوری شده است.در این کتاب زندگی نامه و اشعار 62 شاعر عصر قاجار در یزد گردآمده که جز دراین کتاب در جای دیگری نیامده است.
در این تذکره، داستان هایی از دوستی شاعرانی چون طراز و قضایی یزدی، رخداد وبا و مرگ سی هزار نفر یزد ، حملۀ شجاع السلطنه و غارت یزد در سال 1262 ق آمده است.
در ویرایش دوم دیباچه ای مفصّل با عنوان: «تاریخ ادبیّات یزد در عصر قاجار» (در100ص)همراه با زندگی نامۀ کامل 62 شاعر آمده است.
کتاب نامبرده به غیر از کتابخانه های همگانی یزد، در کتابفروشی نیکوروش یزد (خیابان مطهری روبروی شهرداری یزد، تلفن 36264699) و نزد آقای سید محمّدصادق مصدّق (09132742620) برای فروش موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *