مدیرکل بهزیستی استان یزد خبر داد؛

بیشترین میزان خشونت خانگی در حوزه اعتیاد است

لینک کوتاه

مدیر کل بهزیستی استان یزد از کاهش سن بروز آسیب های اجتماعی در استان یزد خبر داد و گفت : بیشترین  دغدغه ما در استان بحث  خشونت خانگی است که ریشه در اعتیاد دارد که انرژی زیادی از ما  می گیرد.

به گزارش طلوع یزد؛ “رضا ابهت” در نشست خبری که به مناسبت چهل و دومین سال تاسیس بهزیستی برگزار شداظهار داشت: متاسفانه در سال‌های  اخیر شیب آسیب های اجتماعی زیاد شده است  این مسئله ضرورت اجرای برنامه های پیشگیرانه را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به رتبه 21 استان یزد در زمینه طلاق در کشور افزود: استان یزد از لحاظ رشد  آسیب طلاق هم در رتبه چهارم کشور قرار دارد که این نگران کننده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه انواع آسیب های اجتماعی در استان وجود دارد تصریح کرد: بیشترین  دغدغه ما در استان بحث  خشونت خانگی است که ریشه در اعتیاد دارد که انرژی زیادی از ما  می گیرد.

وی با اشاره تبیین اثرات مهاجرین و افراد غیربومی بر ساختار اجتماعی و فرهنگی استان افزود: حدود ۲۰ درصد مراجعان به بهزیستی در بحث آسیب های اجتماعی اتباع هستند.

ابهت ۱۰ درصد مراجعان به بهزیستی در بحت  آسیب های اجتماعی را افراد بومی دانست و  اظهار کرد: در مجموع  تعداد زیادی از مراجعان  بهزیستی به ویژه خدمت  گیرندگان بخش اقامتی مربوط به افراد غیربومی استان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه  برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم گفت: در این زمینه نیازمند همکاری بین بخشی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در خصوص فرزندخواندگی گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر در استان پشت نوبت پذیرش فرزند هستند.

وی  افزود: سالانه حدود ۴۰ فرزند  به خانواده های متقاضی در استان  واگذار می شود، برخی افراد حدود سه تا چهار سال  در نوبت هستند.

ابهت توانمندسازی افراد تحت پوشش را اولویت بهزیستی دانست و اظهار داشت: افتخار ما افزایش افراد تحت پوشش نیست بلکه خارج کردن آن از زیر پوشش و توانمند کردن آنهاست.

وی در خصوص اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم گروه سنی سه تا ۶ سال گفت: متاسفانه خانواده از  این طرح استقبال نمی کنند و فقط ۳۰ درصد کودکان استان در این طرح غربالگری شدند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد تعداد معلولان تحت پوشش این سازمان را ۲۹ هزار ۹۹۴ و بیان کرد و گفت: از این افراد جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، گفتاری و بیمار روانی مزمن هستند.

وی تعداد زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی استان را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیان کرد و گفت: ۱۶۰ کودک در ۱۴ مرکز شبه خانواده این سازمان مورد حمایت قرار دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *