برگزاری همایش دوچرخه‌سواری در بافت تاریخی یزد

لینک کوتاه

همایش دور چرخه سواری صبحگاه پنج‌شنبه بیست و سوم تیرماه 1401، به مناسبت سالگرد ثبت شهر تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو برگزار شد.

به‌گزارش طلوع یزد به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، شرکت‌کنندگان در این همایش حرکت خود را از میدان باغ ملی، به سمت میدان تاریخی وقت الساعه رکاب زدند.
در حاشیه این مراسم مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بابیان اینکه ثبت جهانی یزد فرصتی برای ثبت فرهنگ و هویت یزدی‌ها بود، گفت: «ثبت جهانی یزد صرفاً با توجه به کالبد و معماری نبوده، بلکه فرهنگ و هویت یزدی‌ها، حیات فرهنگی و اجتماعی آن‌ها نیز موردتوجه بوده است.»
احمد آخوندی پاسداشت هویت فرهنگی یزد و حفظ میراث ناملموس و فرهنگ یزد در کنار میراث ملموس در کنار حفظ کالبد و معماری یزد را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: «تمام برنامه‌های بزرگداشت ثبت جهانی یزد با محوریت میراث ناملموس، هویت و فرهنگ یزد تدوین و تدارک دیده‌شده و با توجه به اینکه یزد از گذشته‌های دور به شهر دوچرخه‌ها مشهور بوده، این همایش نیز به‌منظور پاسداشت این فرهنگ، در بافت تاریخی برگزار شد.»
در پایان این همایش که با حضور تنی چند از مدیران استانی و شهری برگزار شد، به ۲۰ نفر از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *