نشست هم اندیشی مدیران ارشد صنعت آب و برق استان یزد با ائمه جمعه استان

لینک کوتاه
صنعت آب و برق استان یزد

نشست مشترک مدیران عامل صنعت آب و برق با ائمه جمعه استان یزد، با حضور آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از شورای روابط عمومی و اطلاع رسانی صنعت آب و برق استان یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد ضمن تشریح وضعیت صنعت برق استان یزد در تابستان ۱۴۰۱، مدیریت همزمان عرضه و تقاضا را اولویت صنعت برق استان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه استان یزد از کمترین میزان تلفات انرژی در شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع در کشور برخوردار است.
اسدی با اشاره به پیگیری جدی مجموعه وزارت نیرو در خصوص در مدار قرارگیری نیروگاه‌های در دست احداث پیش از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری وزیر نیرو صد درصد برنامه‌های سرویس، نگهداری، بازسازی و ارتقاء واحد‌های نیروگاهی نیز به طور جدی انجام گرفت و منجر به این شد که امروزه بالاترین میزان تولید برق را در کشور شاهد باشیم.
بهره گیری از 230 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان یزد با اولویت مناطق کمتر برخوردار
این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته در استان یزد تفاهم نامه‌‌ای در زمینه بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی با ساتبا منعقد شده است؛ افزود: بهره برداری از ۲۳۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی با اولویت مناطق کمتر برخوردار استان یزد تا پایان سال آینده برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به تولید بخش عمده قطعات نیروگاهی مورد استفاده در صنعت برق توسط متخصصان داخلی افزود: بهره برداری از ۱۳۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی و سیکل ترکیبی در مناطق اردکان و بهاباد نیز از دیگر برنامه‌های صنعت برق استان یزد است.
مصرف بهینه برق برای حفظ سرمایه‌های ملی
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد خاطرنشان کرد: پیک بار الکتریکی کشور در هفته گذشته برای نخستین بار به ۶۸ هزار و ۱۰۷ مگاوات رسید که این عدد پس از پایان فصل گرما به حدود ۴۰ هزار مگاوات می‌رسد که نشان می‌دهد بالغ بر ۴۲ درصد بار کشور در بخش سرمایشی مصرف می‌شود و در فصول غیرگرم سال، بخش بزرگی از نیروگاه‌های کشور با عدم نیاز مواجه می‌شوند. لذا اهمیت مصرف بهینه برق بسیار ضروری است.
اسدی بهینه سازی مصرف انرژی را از حوزه‌هایی عنوان کرد که زمینه اشتغال زیادی برای دانش اندوختگان دانشگاهی دارد و افزود: طرح بهینه سازی مصرف خانه به خانه یکی از اقدامات انجام شده برای بهینه سازی مصرف کولر‌های آبی منازل است که در سال جاری با مشارکت دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان و بسیج اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: در بخش صنعت با توجه به مدیریت بار انجام شده در ایام پیک بار سعی شد اقدامات لازم جهت بارگیری صنایع استان به صورت شبانه انجام شود تا صنایع بتوانند تولید خود را دنبال کنند و معیشت بخش مهمی از مردم استان تحت تاثیر قرار نگیرد.
کمترین میزان تلفات شبکه کشور در استان یزد
علی جم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه میزان خاموشی و تلفات، کمترین میزان خاموشی و تلفات شبکه در کشور را دارد، تعداد مشترکین خانگی کل کشور را ۲۵ میلیون و تعداد مشترکین خانگی استان یزد را ۶۰۰ هزار مشترک عنوان کرد و افزود: در صورتی که هر مشترک بخش خانگی استان یزد تنها ۱۰۰ وات از مصرف برق خود را بکاهد، ۶۰ مگاوات انرژی برق صرفه جویی خواهد شد که این میزان با مصرف برق کل مشترکین کشاورزی استان یزد برابری می‌کند.
ائمه جمعه با نفوذ کلام خود یاری گر صنعت آب و برق استان باشند
محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای یزد نیز در ادامه با اشاره به کاهش بارش‌ها و رفتن زمین به سمت گرما و افزایش مصرف به ویژه در اوج گرمای تابستان، از ائمه جمعه خواست تا با نفوذ کلام خود در مدیریت مصرف، صنعت آب و برق استان را یاری نمایند.
وی با بیان اینکه بارش استان در یک دوره آماری ۳۵ ساله، ۹۵ میلیمتر بوده و در ۱۵ سال اخیر به ۸۶ میلیون متر مکعب رسیده گفت: در این مدت ۱۵ ساله با ۱۵ درصد کاهش بارش و تغییر اقلیم، منابع آب زیرزمینی با محدودیت روبرو شده است و مدیریت مصرف در همه بخش‌ها ضروری است و مردم باید در این زمینه همراه مدیران حوزه آب باشند.
در ادامه این نشست نیز ائمه جمعه و جماعت استان، ضمن قدردانی از حضور جدی وزیر نیرو در استان یزد در ایام تعطیلات عید نوروز برای پیگیری وضعیت نیروگاه‌ها، نکاتی در خصوص تامین برق صنایع، ترغیب و فرهنگسازی مردم به مدیریت مصرف انرژی، توجیه و ترغیب مردم به استفاده از نرم افزار برق من و تسهیل سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *