امام جمعه یزد:

دشمن با عملیات روانی به دنبال یأس و ناامیدی در جامعه است/توکل راه عبور از مشکلات

لینک کوتاه
ناصری

امام جمعه یزد گفت: دشمن در تلاش برای ایجاد یأس و دلسردی و نا امیدی در جامعه است اما مردم باید نسبت به این اقدام دشمن، بصیرت و هوشیاری داشته باشند.

به گزارش طلوع یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز عید قربان اظهار داشت: ما برای ادامه زندگی و حیات نیاز به عنایت خداوند متعال داریم زیرا خدا خالق ما و برنامه ریز زندگی ماست و مسیر زندگی ما را به نحوی طراحی کرده که بتوانیم رشد و کمال داشته باشیم و هر کدام که در غیر این مسیر قرار بگیریم در واقع در خلاف مسیر الهی قرار گرفته ایم.
وی عنوان کرد: انسان فانی شدنی نیست و آنچه از انسان فانی می شود، جسم خاکی است و بدن مرکبی است که انسان به واسطه آن رشد کند و به مقصد برسد.
ناصری ادامه داد: خداوند به انسان قدرت فکر، تصمیم گیری و تلاش داده تا به وسیله آن نفس را تقویت کنیم زیرا سیر نفسانی ما به سوی خداست و مقصد، طی کردن جاده کمال معرفت خداست و همه عبادات و طاعات، امکانات و برنامه هایی هستند که به وسیله آنها به قرب الهی برسیم.
امام جمعه یزد بیان کرد: هر حرکتی در مسیر خدا، انسان را یک قدم به قرب الهی نزدیک می کند و هرکس طاعت و عبادت نکند، فساد و معصیت انجام دهد و مدام به دنبال مال اندوزی باشد، هر لحظه از مسیر کمال عقب می افتد و مقام او از حیوانات نیز نازلتر می شود.
وی اظهار داشت: برای اداره خود و خانواده و جامعه نیاز به رزق و روزی داریم و برای کسب آن نیاز به کمک داریم که این نیاز و احتیاج گاه به انسانها گفته می شود که البته گاه به نا امیدی می انجامد بنابراین باید از خدا کمک بخواهیم زیرا اوست که هرگز انسان را نا امید نمی کند.
ناصری تصریح کرد: توکل بخدا و امید به فضل خدا، اتصال به گنج الهی است و بدانید هرکس خدا را رها کند و امیدش به دیگران باشد، خدا امیدش را نا امید می کند.
امام جمعه یزد یادآور شد: امروز بسیاری از مردم وقتی در مورد فرزندآوری به آنها گفته می شود، می گویند از تامین هزینه های آن عاجزیم که این اشتباه است زیرا خداوند روزی رسان بندگان خویش است.
وی ادامه داد: یکی از راه هایی که می توانیم زندگی دنیا و آخرت خود را از جهات مختلف تامین کنیم، تقوا است و اگر تقوا داشته باشیم، خداوند ما را از مشکلات خارج می کند و این وعده الهی است.
ناصری بیان کرد: خداوند متعال در سوره اعراف آیه 96 فرموده که اگر بندگان ما اطاعت خدا کنند و گناه نکنند، برکات را از زمین و آسمان برای آنها نازل می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز امنیت در جامعه ما یک نیاز اساسی است، افزود: امنیت در ابعاد مختلف اعم از امنیت ملی، امنیت اقتصادی و امنیت روانی حائز اهمیت است.
ناصری ادامه داد: امنیت ملی، مصون ماندن از خطرات در داخل مرزها و امنیت اقتصادی، زندگی و رفاه و آسایش را به دنبال دارد و امنیت روانی نیز نداشتن تشویق ذهنی و آسایش و آرامش است.
وی تاکید کرد: دشمن به ویژه برای نظام ما که یک حکومت الهی است و زیر بار ظلم و ستم نرفته و بندگی و بردگی غیر خدا را بر نمی تابد، امنیت نمی خواهد.
امام جمعه یزد با بیان اینکه در دنیا به ویژه در غرب، حرکت به سمت وحشی گری، فساد، فحشا، گناه و معصیت است، افزود: اینها در صددند که انسان را از اخلاق و معنویت دور نگه دارند و این اتفاق را در بسیاری از کشورهای دنیا شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه غربی ها با این شیوه، کشورها را غارت می کنند، عنوان کرد: مصداق این موضوع را می توان در لیبی که سرشار از منابع نفتی و ثروت است اما مردم آن در فقر زندگی می کنند، مشاهده کرد.
ناصری همچنین به تشریح شرایط کشورهایی مثل مغرب، الجزایر و … پرداخت و گفت: هیچکدام از این کشورها نتوانسته اند از چنگال آمریکا رهایی پیدا کنند اما تنها کشوری که در برابر آمریکا ایستاده و از مقدسات و حتی کشورهای اسلامی دفاع کرده، ایران است و همین امر سبب شده که غربی‌ها این جایگاه ایران را برنتابند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: هر کشوری که بخواهد در مسیر امام حسین(ع)، دین، اسلام، پیامبر(ص) قدم بردارد، آنها در مقابلش می ایستند و برای این مقابله راه های مختلفی انتخاب می کنند که اکنون راه برگزیده توسط آنها برای مقابله با ایران، ایجاد جنگ روانی است.
وی افزود: دشمن با نا امید کردن مردم و مأیوس کردن آنها از دولت و نظام و … در تلاش برای ایجاد تفرقه است تا بتوانند در این میان اهداف خود را پیاده کنند.
ناصری ادامه داد: ما باید امنیت روانی را حفظ کنیم، ایمان خود را تقویت کنیم و هرگز از فضل خدا نا امید نباشیم و با توکل به خدا و توسل به ائمه (ع) به مسیر خود ادامه دهیم.
وی اظهار داشت: خدای متعال انقلاب اسلامی را دوست دارد و به آن نظر لطف دارد زیرا اگر غیر از این بود، فقط یک مورد از توطئه ها علیه کشور ما می توانست به راحتی ما را از پا در بیاورد.
ناصری همچنین بیان کرد: مسئولان فعلی ما دلسوز هستند و دلشان می خواهد برای این مردم کار کنند اما مشکلات به قدری زیاد است که گاه نمی توانند پاسخگوی درخواست های مردم باشند.
امام جمعه یزد عنوان کرد: آمریکا سخت ترین تحریم ها را علیه ایران داشته اما ایران ایستاده و مقاومت می کند و مردم نیز مراقب باشند که فریب توطئه دشمن را نخورند و نا امید نباشند و با بصیرت و توکل بخدا به پیش بروید زیرا توکل همواره حلال مشکلات ما بوده است.
وی گفت: بدانید که خدا پشت و پناه ماست و بدانید که هر سختی می کشید، در راه اسلام است و اگر صبر کنید، الگوی مردم دنیا خواهید شد همچنانکه تاکنون الگوی ایستادگی و مبارزه بسیاری از کشورها بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *