حجت‌الاسلام خسروپناه:

«ارتقای پاسخگویی» و «قابلیت حل مسئله» ۲ رویکرد مراکز علمی باشد

لینک کوتاه
عبدالحسین خسروپناه

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «ارتقای پاسخگویی» و «قابلیت حل مسئله» از اهداف سند تحول بوده و پایان‌نامه‌های دانشجویان باید به سمت حل مسئله کشور هدایت شوند.

به گزارش طلوع یزد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست با مدیران و استادان گروه‌های آموزشی رشته‌های علوم انسانی و هنر و معماری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، علم نافع و کاربردی را در زمینه علوم پایه و طبیعی کارآمد دانست و اظهار کرد: این کارآمدی نشانه وجود حکمت یعنی همان دانش عقلانی نافع است که مردم از آن استفاده می‌کنند.

وی فرایند علوم انسانی را همانند علوم پایه و کارآمدی آن برای مردم مهم توصیف کرد و افزود: اگر آن کارآمدی علوم پایه را در علوم انسانی نداریم به خاطر کم‌توجهی به آن است، در حالی که همه علوم پیوندی با فلسفه دارند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این سند دارای اهدافی بلندمدت ازجمله ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی، ارتقای تربیت اخلاقی معنوی و هویتی، ارتقای پاسخگویی و قابلیت حل مسئله، توسعه فناوری نوآوری و کارآفرینی، ارتقای جایگاه بین‌المللی و الهام بخشی، پیشرفت علمی، مرجعیت ساز و تمدن‌آفرین، فعالیت منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای، تحول و فرهنگ سازمانی و فرهنگ کار و به نتیجه رساندن، دستیابی به سازمان یادگیرنده و بهره‌وری و پایداری اقتصادی است.

خسروپناه درباره ارتقای تربیت اخلاقی معنوی و هویتی تأکید کرد: باید در جامعه دانشگاهی تربیت اجتماعی را سرلوحه قرار دهیم و حضور دانشجویان نباید در کلاس درس نامتعارف باشد. «ارتقای پاسخگویی و قابلیت حل مسئله» به‌عنوان یکی از اهداف سند تحول بوده و پایان‌نامه‌های دانشجویان باید به سمت حل مسئله کشور هدایت شوند. رشته‌های دانشگاهی باید به جایگاه بین‌المللی و الهام بخشی ارتقا پیدا کنند و در سطح بین‌المللی نیز جایگاه قابل قبولی داشته باشند. دانشگاه‌های امروز دیگر رشته محور نیستند؛ بلکه موضوع محور و مقوله محور شده‌اند.

وی مطرح کرد: در حالی که به دنبال تحول و احیای دانشگاه اسلامی هستیم؛ اما می‌بینیم که توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه تولید علم را دانشگاه‌های دنیا اجرا می‌کنند.

به گزارش آنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در حاشیه این نشست از نگارخانه دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و مجموعه آثار نقاشی استاد درخشن از اعضای هیئت علمی این دانشکده بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *