دانشگاه آزاد یزد نیازمند جهش دربرگزاری کرسی های علمی و نشریات علمی است

لینک کوتاه

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور، در جمع رؤسای واحدهای دانشگاه های آزاد استان یزد گفت: دانشگاه آزاد استان یزد نیازمند جهش در زمینه های کرسی های ترویجی، آیین نامه های ارتقا و توسعه نشریات علمی و دانشجویی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور در بازدید از واحد یزد ، با حضور در نشست رؤسای واحدهای دانشگاهی و معاونان و کارشناسان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد که در سالن کنفرانس شهید سردار سلیمانی دانشگاه آزاد یزد برگزار شد اظهارداشت: دانشگاه آزاد استان یزد جزو واحدهای خوب کشور است و در دوره سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ حضور خوبی داشتند.
وی تصریح کرد: از دانشگاه آزاد یزد، آقایان دکتر داوودی و دکتر علوی ایده های خوبی می فرستند و در سال گذشته دو همایش ملی « پژوهش‌های نوین در فیزیولوژی مدیریت ورزشی» و «پژوهش‌های نوین در کسب‌وکار اخلاقی» در یزد برگزار شد.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور، ارتباط واحد آموزش با مرکز را در پیگیری پرونده های دکترا، گره پشایی از مشکلات دانشجویان و دریافت مجوزها را خوب ارزیابی کرد.
استاد خسروپناه، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را نیازمند جهش در زمینه های کرسی های ترویجی و آیین نامه های ارتقا است زیرا تا کنون فقط سه کرسی اساتید و 9 کرسی دنشجویی در یزد برگزار شده است که آمار پایینی به شمار می رود.
وی تصریح کرد: بر اساس آمار کشور از مجموع ۳۱۱ هیئت علمی، ۹ استاد تمام، ۲۳ دانشیار، ۱۴۹ استادیار و ۱۳۰ مربی، می توانند کرسی های بسیاری را در زمینه نشاط علمی و تولید نظریه، برگزار نماید.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور، انواع کرسی ها در کشور را شامل کرسی آزاد اندیشی کار دانشجویی، کرسی‌های زمستانه، کرسی‌های علمی، کرسی علمی نظریه‌پردازی، کرسی‌های تخصصی نظریه‌پردازی نوآوری و کرسی ترویجی برشمرد.
استاد خسروپناه افزود: توجه به کرسی ترویجی ایده خود من بود که راه انداختیم تا الان پنج هزار و 500 کرسی ترویجی در کشور برگزار شده و حدود 800 کرسی از این تعداد آن در دانشگاه آزاد برگزار شده است.
وی پیگیری برگزاری کرسی ها از سوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یزد برای ثبت در سامانه و کسب موز از شورای عالی انقلاب فرهنگی را خواستار شد.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور، افزایش تعداد نشریات علمی را نیز در واحدهای دانشگاه ازاد یزد خواستار شد و افزود: دو نشریه در حوزه ادبیات و هنر با رتبه علمی دانشجویان و یک نشریه تحلیلی در حوزه جغرافیا فعال است و واحدهای اردکان، تفت، میبد، بافق، مهریز، اشکذر و ابرکوه فاقد عملکرد در حوزه نشریات هستند.
استاد خسرو پناه در بخش دیگری از سخنانش، به طور مبسوط در زمینه تسهیل گری در شیوه های ارتقای وضعیت اساتید با برگزاری کرسی ها، ارائه مقالات علمی پژوهشی در مجلات علمی بیان کرد و گفت: مقالات آی اس آی شرط ارتقا نیست و ارائه هر گونه مقاله علمی پژوهشی برای ارتقای وضعیت اسایتد امتیاز دارد و نیز سعی شد تا زمان رسیدپی به پرونده ارتقای اساتید نیز کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *