عضو هیئت علمی دانشگاه:

دستاورد دانشگاه‌ها باید تربیت انسان‌های ماهر و توانمند باشد

لینک کوتاه

عضو هیئت علی دانشگاه تأکید کرد: بزرگترین دستاورد دانشگاه باید تربیت انسان‌های ماهر و توانمند باشد.

به گزارش طلوع یزد،نشست معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران و استادان گروه‌های آموزشی رشته‌های علوم انسانی، هنر و معماری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در سالن آمفی‌تئاتر دکتر سلطانی دانشگاه آزاد واحد یزد برگزار شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این نشست از تلاش و آمادگی همکاران این دانشگاه در برگزاری امتحانات حضوری پس از ایام کرونا در کشور با توجه به اینکه ترم حاضر ترم ترکیبی حضوری و مجازی بود، قدردانی کرد.

محمدرضا دهقانی اشکذری با اشاره به رتبه نخست ایران در حوزه تولید علم و مقالات در خاورمیانه و رتبه هجدهم در دنیا، گفت: در حوزه فناوری و نوآوری ایران در رتبه ۶۰ است که این فاصله زیاد بین علمی که عمدتا تئوری است و نیاز تبدیل این علم به خلق ارزش‌هایی که مشکل جامعه را حل کند؛ مسئولیت و نقش دانشگاه را بیش از پیش بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته انقلاب به نظر می‌رسد بیشتر به فناوری.های سخت و دستاوردهای آنی پرداخته شده و فناوری‌های نرم مغفول مانده، افزود: علوم اجتماعی تأثیراتش بلندمدت است و بزرگ‌ترین دستاورد دانشگاه باید تربیت انسان‌های ماهر و توانمند باشد تا مشکل امروز که مشکل کمبود نیروهای ماهر از نوع توانمند برای همه دولت‌ها و حاکمیت است؛ رفع شود.

وی برنامه تحولی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۰ را در راستای درک مشکل دانست و اظهار کرد: درک مشکل خود بخشی از راه‌حل است، اما میان تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی حلقه واسطی با عنوان نیروی انسانی است که باید به آن توجه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با ارائه آمار عملکردی از این دانشگاه، اظهار کرد: در حوزه ارتقای در یکسال گذشته بیش از ۱۹۰۰ ارتقا داشتیم که از این تعداد ۷۰ مورد استاد تمام بوده و این آمار برای کمتر از دو سال نشان دهنده این است که عزم دانشگاه در حوزه ارتقا جدی است.

دهقانی اشکذری، تعداد استادان تمام را ۹ استاد تمام، ۲۳ دانشیار، ۱۴۹ استادیار، ۱۳۰ مربی و ۳۱۱ عضو هیئت علمی در استان ذکر کرد.

وی، ایجاد کرسی‌های تدریجی علوم پایه برای ارائه دستاوردهای علمی، پپگیری برای تسریع عملکرد سامانه‌های دانشجویی پژوهشیار و آموزشیار را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برشمرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: در مرکز نورآوری‌ها و پردیس فناوری بسترهایی در حوزه تعقل، با کمک استادان ایجاد شده است که امیدواریم بتوانیم دانشجویانی توانمند که حداقل مشکل اشتغالشان حل شود را تربیت کنیم.

دهقانی اشکذری از برنامه‌های متنوع و ویژه فرهنگی، هنری و سرگرمی در هفته نخست شهریور در دانشگاه آزاد اسلامی استان خبر داد و گفت: در این ایام درهای دانشگاه به روی خانواده‌های کارمندان این دانشگاه و عموم مردم باز می‌شود تا مردم از نزدیک با امکانات حوزه آموزش و فرهنگی دانشگاه آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *