رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد:

بیشترین آمار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد در رشته علوم انسانی است

لینک کوتاه
دکتر دهقانی

دکتر دهقانی اشکذری گفت: بیشترین آمار دانشجویان این دانشگاه در رشته علوم انسانی است.

به گزارش طلوع یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری در نشست هم‌اندیشی با حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در یزد که با حضور دانشگاهیان در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین آمار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در حوزه علوم انسانی است.

وی گفت: دانشگاه آزاد در سطح استان یزد اکنون ۹ واحد و یک مرکز دارد و واحدهایی داریم که با بیش از ۱۵ هزار دانشجو در حال خدمت هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به این که در همه رشته‌ها اعم از پزشکی، گروه انسانی، هنر، فنی مهندسی و علوم پایه و در تمام مقاطع از کاردانی تا دکتری دانشجویان در حال تحصیل هستند، افزود: فقط در حوزه کارشناسی ۸۵ رشته، کارشناسی ارشد ۷۵ رشته و ۶۰ رشته دکتری داریم که بیش از ۱۲۰ هزار تحقیق در این ۴۰ سال تهیه شده است.

دهقانی اشکذری اضافه کرد: ۸۵۰ کارمند در استان مشغول به خدمت و در حوزه مدارس بیش از ۲۲ مدرسه و ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از مهد کودک تا دیپلم مشغول فراگیری دانش هستند.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد معاونت علوم انسانی در دانشگاه آزاد این اقدام را نشان از درک جدی مسئله توجه به حوزه علوم انسانی دانست و گفت: در تحقیقی که با کمک استانداری یزد از ۱۷۰ ارگان دولتی انجام دادیم بیش از ۲۷۰ مورد مشکل احصا و دسته‌بندی شد که در این لیست از ۱۰ مشکل اول هشت مورد مرتبط با نیروی انسانی و دو مورد زیرساخت و تأمین مالی بود و این نشان از اهمیت پرداختن به امور انسانی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در استان یزد بیشترین آمار دانشجویان در حوزه علوم انسانی است، مطرح کرد: این جمعیت بسیار زیادی که میل جدی به سمت علوم انسانی دارند قطعا نیاز به تغییر در سیستم‌های آموزشی دارند که امیدواریم به کمک همکاران ما در یزد شیوه‌های متفاوتی از آموزش را رقم بزنیم.

دهقانی اشکذری گفت: در یزد دو مرکز نوآوری و مرکز رشد و فضاهای بسیار کابردی و موثر در دانشکده هنر داریم.

وی با بیان اینکه در علوم انسانی در مقایسه با علوم مهندسی و پزشکی یکی از ایرداتی که داریم محصول‌محور نیست، افزود: اگر نتوانیم در بحث اشتغال به خروجی‌های ۶۰ درصد برسیم شاید آن دستاورد قابل قبول را نداشته باشیم و ما در علوم انسانی هم باید ظرفیت‌های افزایش مهارت‌های که منجر به شغل شود را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *