صعود کوهنوردان یزدی به قله شاه البرز

لینک کوتاه
شهباز یزد

اعضای تیم کوهنوردی شهباز یزد به قله شاه البرز صعود کردند.

به گزارش طلوع یزد،سید محمدحسین مهدوی یکی از کوهنوردان باشگاه شهباز یزد گفت: در اردوی دو روزه، کوهنوردان شهباز به قله شاه البرز به ارتفاع 4170متر  که یکی از قلل واقع در البرز غربی می باشد و مرز طبیعی استان های البرز و قزوین را تشکیل می دهد صعود کردند.

مهدوی افزود:صعود تیم شهباز از مسیر جنوبی روستای حسن جون به ارتفاع 1950متر بود که مسافت روستا تا قله 17کیلومتر بیشتر مسیر شیب ملایم فقط انتهای مسیر روی گردنه شیر با یک شیب تند تا قله می باشد.

وی ادامه داد: قله شاه البرز فاقد پناهگاه و جانپناه است. در ضمن از روستا تا گوسفند سرای میانو(میان آب) که در ارتفاع 2900متری واقع شده 12 کیلومتر پیمایش دارد. این گوسفند سرا مکانی مناسب برای شبمانی و کمپ زدن است و همچنین دارای چشمه است که آخرین چشمه آب تا قله در ارتفاع 3376متری چشمه اولنگ دوساعت مانده به قله میباشد.

سیدمحمدحسین مهدوی در پایان اظهار داشت: در بسیاری از نقاط مسیرآنتن دهی وجود دارد و نزدیکترین مرکز درمانی خانه بهداشت روستای حسن جون است.

هیئت کوهنوردی شهباز یزد از سال ۱۳84 فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر بیش از 100 کوهنورد در شهرستان یزدمشغول فعالیت هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *