تولید ۲۰ هزار تن کود سوپرفسفات مورد نیاز کشور در یزد

لینک کوتاه

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد از تولید مقدار ۲۰ هزار تن کود سوپرفسفات مورد نیاز کشور در این استان خبر داد.

به گزارش طلوع یزد، «محمد حسن زارعیان» در این رابطه بیان کرد: با پیگیری های اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مبنی بر حمایت از تولید داخل، این شرکت سالانه طی قراردادهای مشخصی سوپرفسفات تریپل مورد نیاز کشور را از طریق واحدهای تولیدی این استان تامین می‌کند.

وی افزود: سوپر فسفات تریپل یا کود سیاه یک منبع فوق‎العاده فسفر بوده و غلظت بالای فسفر در آن یک مزیت است به طوری که این کود حاوی ۴۶ درصد فسفر است که در کشور اکثرا به شکل گرانول تولید می‌شود.

زارعیان ادامه داد: تاکنون بیش از ۶۳ هزار تن کود سوپر فسفات تریپل مورد نیاز کشور از طریق یک واحد تولیدی در استان یزد تولید شده و از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بین کشاورزان به صورت یارانه‌ای توزیع شده است.

به گفته وی، طی قرارداد جدید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، میزان ۲۰ هزار تن از کود شیمیایی مذکور توسط یک واحد تولیدی در استان یزد طی مدت شش ماه تولید و از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در کل کشور بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

زارعیان اظهار کرد: در سال گذشته طی دو قرارداد میزان ۳۲ هزار تن کود سوپرفسفات تریپل توسط واحد تولیدی استان تولید و در انبارهای شعب مختلف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در کل کشور ذخیره یا توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *