استاندار یزد در نشست بررسی مسائل مربوط به پروژه های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) در شهر یزد:

ارتقاء زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان؛ لازمه تبدیل استان یزد به قطب گردشگری سلامت

لینک کوتاه

استاندار یزد ارتقاء زیرساخت های حوزه بهداشت و درمانرا لازمه تبدیل استان یزد به قطب گردشگری سلامت دانست و از بهره گیری از ظرفیت خیرین و شرکت های صنعتی و معدنی بزرگ برای تکمیل پروژه های این حوزه خبرداد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از داره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست بررسی مسائل مربوط به پروژه های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) در شهر یزد، گفت: حوزه گردشگری سلامت مقوله بسیار مهمی است که در استان باید بطور ویژه به آن پرداخته شود.
وی لازمه تبدیل یزد به قطب گردشگری سلامت را، فراهم سازی زیرساخت های این حوزه دانست و اظهارداشت: در این بخش باید به هر دو مقوله سخت افزاری و نرم افزاری توجه ویژه داشت.
دکتر فاطمی، تکیه صرف بر منابع دولتی جهت پیشبرد مسائل و ارتقاء زیرساخت های حوزه سلامت را نادرست خواند و یادآور شد: منابع دولتی، محدود است و اخذ آن دردسرهای خاص خود را دارد، زمان بر است و آن جهش مورد نظر ما اتفاق نخواهد افتاد.
وی به پروژه های نیمه تمام در حوزه سلامت استان اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از این پروژه ها در مناطق محروم و روستاها و مراکز جامع سلامت در مرحله فندانسیون و اسکلت بندی قرار دارند که عملیات اجرای برخی از آنها ۱۰ سال طول کشیده و مستهلک شده است.
استاندار یزد یکی از مطالبات جدی استان را تکمیل طرحهای حوزه بهداشت و درمان در شهرستانها و مناطق مختلف استان دانست و اضافه کرد: این پروژه های نیمه تمام در شهر یزد هم وجود دارد که لازم است جهت تکمیل آن ها از ظرفیت خیرین نیز استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه باید اتفاق بزرگی در حوزه بهداشت و درمان استان رقم بزنیم زیرا این حوزه مزیت بزرگ استان است، افزود: باید دستگاههای ذیربط در این زمینه از جمله معاونت عمرانی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و اقتصاد و دارایی، به صورت ویژه به این حوزه ورود کنند.
استاندار یزد سه حوزه «سلامت»، «آموزش و پرورش» و «فناوری» را از اولویت های نخست استان اعلام کرد و گفت: در این راستا از ظرفیت شرکن های صنعتی و معدن فعال در استان بهره گرفته می شود.
دکتر فاطمی خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت های ما در دوران کرونا فراهم نبود مرگ و میرهای ما چهار تا پنج برابر بیشتر بود.
فاطمی در ادامه از تلاش های کادر درمان استان در این دوره ۲ ساله کرونا قدردانی کرد.
وی اضافه کرد: در حوزه فناوری هم می خواهیم به سمت منابع تسهیلاتی روی بیاوریم؛ منابع را در بانک تعیین کنند تا از این منابع بتوان تسهیلات لازم را دریافت کرد.
دکتر فاطمی در ادامه از اهتمام جدی استان به «تکمیل پروژه های نیمه تمام علوم پزشکی»، «تکمیل، ساخت و تجهیز مدارس» و «اخذ منابع برای تقویت و حمایت شرکت های دانش بنیان» خبرداد.
استاندار یزد همچنین به تبیین لزوم ایجاد شهرک سلامت در یزد پرداخت و افزود: باید با همکاری شهرداری، شهرک سلامت را ایجاد و همه خدمات پزشکی و دارویی را در آن متمرکز کنیم و حتی بعدها بخش تجهیزات پزشکی و دارویی هم در این شهرک مستقر شود و هتل آپارتمانهای لازم هم در آن پیش بینی گردد.
دکتر فاطمی خطاب به مسئولین حاضر در نشست گفت: طی یک ماه آینده خیرین را وارد این حوزه کرده و پروژه شهرک سلامت را برنامه ریزی و طراحی کنید.
استاندار یزد با اشاره به بازدید خود از پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت یزد گفت: این پروژه ها عمدتاً به دلیل کمبود اعتبار، معطل مانده اند لذا باید بتوانیم از محل مشارکت خیرین و همچنین از مسیر مولدسازی اموال و املاک مازاد و دولتی، تحولی را در این حوزه ایجاد کنیم.
وی درپیاین از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای اکوسیستم تشخیص و درمان سرطان در استان خبر داد و اظهار داشـت: بزودی چند دستگاه پزشکی مورد نیاز به مجموعه علوم پزشکی اضافه می شود و تحولی بزرگ در این زمینه رقم خواهد خورد.
لازم به یادآوریست که استاندار یزد از مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی یزد بازدید و مسائل پروژه های مجتمع بیمارستانی شهید صدوقی شامل پژوهشکده تولید مثل، پت اسکن، مرکز توانبخشی و مرکز دندانپزشکی را مورد بررسی قرار داد.
ساختمان پیوند عضو و کلیه و مجموعه پیوند مغز و استخوان بیمارستان شهید صدوقی، مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری یزد و مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده از دیگر اماکن مورد بازدید استاندار بود که مسائل و مشکلات آن مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *