تامین آب مورد نیاز نیروگاه‌های استان از طریق خط انتقال پساب فاضلاب شهری یزد

لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق از آغاز عملیات اجرایی ایجاد خط انتقال پساب فاضلاب شهری یزد به صنایع و نیروگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق، محسن شیرغلامی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته استفاده از پساب فاضلاب شهری در دستور کار مجموعه صنعت آب و برق استان یزد قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، خط سبز آبرسانی به صنایع استان در دستور کار این شرکت‌ها قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق در زمینه تامین برق پایدار مورد نیاز استان است، تصریح کرد: با توجه به نیاز نیروگاه های استان به آب برای تولید برق، این شرکت می‌تواند در زمینه استفاده از پساب فاضلاب شهری یزد جهت استفاده در نیروگاه‌های خود پیشگام باشد.
شیرغلامی همچنین خط سبز آبرسان صنایع را شامل پساب تصفیه شده عنوان کرد که به عنوان خروجی تصفیه خانه تکمیلی فاضلاب شهر یزد است و به صنایع نیروگاهی موجود در تقاطع جاده رستاق- فولاد آلیاژی و سایر صنایع این مسیر اختصاص دارد.
وی در تشریح عملیات اجرایی این پروژه خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات لازم، ضمن برگزاری مناقصه خرید لوله‌های GRP، پیمانکار تامین لوله پروژه مذکور در فروردین ماه ۱۴۰۱ توسط شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق انتخاب و قرارداد خرید 21.5 کیلومتر لوله با پیمانکار مربوطه منعقد شد.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق ادامه داد: تاکنون با پیگیری‌های انجام شده با پیمانکار پروژه، حدود 11 کیلومتر از لوله‌های پساب خط سبز آبرسان صنایع استان بارگیری و در محل انبار تخلیه شده است.
وی تصریح کرد: فاز بعدی پروژه مذکور، اجرای خط لوله و احداث مخزن است که در حال حاضر اقدامات لازم توسط شرکت آب منطقه‌‌ای یزد در حال اجرا است.
این مقام مسئول همچنین ابراز امیدواری کرد تا با برنامه ریزی و پیگیری‌های شرکت تولید برق منطقه شرق و دیگر عوامل دست اندر کار، تا پایان سال ۱۴۰۱ نخستین خط آبرسانی صنایع برای استفاده نیروگاه‌های استان یزد به بهره برداری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *