مادر ژاپنی شهید محمد بابایی درگذشت

لینک کوتاه

کونیکویامامورا، مادر ژاپنی شهید محمد بابایی و خیر آموزشگاه شهید محمد بابایی درگذشت.

به گزارش طلوع


یزد، سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر شهید محمد بابایی، ظهر امروز جمعه ۱۰ تیر  درگذشت.
این مادر شهید از چندی قبل به علت ضایعه تنفسی در بیمارستان بستری بود. مادر شهید محمد بابایی، تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است.

کونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد و درسال ۱۳۳۷ یک تاجریزدی با وی، آشنا شد و از اوخواستگاری کرد.
این دختر ژاپنی، تحت تاثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شده و با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام «سبا» را برای خود برگزید.

خانم بابایی، در روز‌های پیروزی انقلاب فعالیت‌های گسترده‌ای را همراه با انقلابیون داشت و در روز‌های دفاع مقدس هم در پشت جبهه یاریگر رزمندگان بود و حتی زیورآلات خود را نیز برای کمک به رزمندگان در جبهه‌ها اهدا کرد.

پسر ۱۹ ساله خانم بابایی نیز که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید.
محمد بابایی، دانشجوی کارشناسی در رشته ریاضی بود و به عنوان بسیجی در جهبه حق علیه باطل حضور یافت. او در نوزده سالگی بر اثر اصابت ترکش شهید شد.

ساخت آموزشگاه شهید محمد بابایی در یزد، راه اندازی موزه صلح تهران، ترجمه کتاب، آموزش اوریگامی، راه اندازی بازارچه‌های خیری، همراهی و راهنمایی دانشجویان ژاپنی در ایران، تدریس قرآن از جمله فعالیت‌های خانم بابایی است.

وی، با فعالیت‌های گسترده به عنوان سفیر همکاری بین ایران و ژاپن محسوب می‌شود.

زندگی این بانوی پرافتخار در کتابی با عنوان مهاجر سرزمین آفتاب توسط حمید حسام از نویسندگان آثار دفاع مقدس و با همکاری مسعود امیرخانی تالیف شد و از سوی انتشارات سوره مهر هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *