جزییات خفگی سه حفار چاه در تفت/ شهردار: کپسول اکسیژن نداریم

لینک کوتاه

شهردار تفت یزد با بیان جزییات بیشتری از علت خفگی سه نفر در شهر نیر از توابع این شهرستان در حین حفر چاه، از نبود کپسول اکسیژن در آتش نشانی‌های شهر تفت و نیر خبر داد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از خبرگزاری ایرنا، وحید شاهدی باغ خندان افزود: در حادثه خفگی سه نفر در شهر نیر در عصر روز سه‌شنبه، به دلیل اینکه آتش نشانی شهرداری های تفت و نیر کپسول اکسیژن نداشتند، از آتش نشانی مرکز استان کمک گرفته شد تا جان باختگان از چاه به بیرون منتقل شوند.

وی اضافه کرد: لیستی از کمبودهای آتش نشانی تفت را به معاون استاندار تقدیم کرده ایم که امیدواریم با مساعدت مسوولان استان در تأمین این موارد در امداد رسانی به همشهریان کمبودی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: بدیهی است که امکانات امداد و نجات مرکز استان، قابل قیاس با هیچکدام از شهرستان ها و شهرهای استان نیست.

شهردار تفت درباره حادثه روز گذشته در شهر نیر هم اظهار داشت: طی تماس ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه با آتش نشانی تفت مبنی بر ریزش چاه و افتادن سه نفر داخل چاه فاضلاب، تیم تفت اعزام و به دلیل سنگینی و حساس بودن حادثه، هماهنگی لازم و درخواست پشتیبانی از تیم یزد صورت گرفت که تیم تخصصی امداد چاه یزد هم اعزام شد.

وی اضافه کرد: تیم ها حدود ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه به محل حادثه رسیدند که مشخص شد وارد شدن فاضلاب به چاه اصلی و نشت گاز آنموجب خفگی این سه نفر در کمتر از پنج دقیقه شده بود.

شاهدی ادامه داد: بعد از اقدامات ایمنی نصب سه پایه، تیم پنج نفره ادغام استان و شهرستان تفت شامل سه آتش نشان یزدی و ۲ آتش نشان تفتی و پشتیبانی آتش نشانی شهر نیر، عملیات در ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه به پایان رسید.

وی تصریح کرد: به دلیل شدت گاز موجود در چاه متصل شده به چاه حفاری شده جدید، عملا نفرات وارد شده در چاه در حداکثر پنج دقیقه قابلیت امداد و نجات را داشته و پس از گذشتن آن پنج دقیقه ی طلایی عملا امکان احیا برای افراد درگیر در حادثه نبوده است.

پیش از این روابط عمومی اورژانس یزد درباره این حادثه گفته بود سه نفر حین حفر یک حلقه چاه در شهر نیر از توابع شهرستان تفت دچار خفگی شدند که این چاه در یک منزل مسکونی قرار داشت و این افراد قصد داشتند چاه را به چاه فاضلاب کنار آن متصل کنند.

نفر اول که یک مقنی بود، پس از ورود به چاه دچار گاز گرفتگی شد و صاحبخانه نیز برای نجات مقنی وارد چاه شد اما نشت چاه کناری او را هم گرفتار کرد؛ نفر سوم که پیمانکار بود وقتی برای نجات ۲ نفر دیگر وارد چاه گردید، او نیز دچار خفگی شد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد و شهر نیر در ۶۰ کیلومتری مرکز این شهرستان و ۸۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده است

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *