رییس شورای اسلامی یزد:

اشتراکات فرهنگی و تاریخی تبریز و یزد در مدیریت شهری متجلی می‌شود

لینک کوتاه
سیفی

?رئیس شورای اسلامی یزد گفت: اشتراکات فرهنگی و تاریخی شهرهای تبریز و یزد زمینه همکاری‌های مشترک و متقابل در حوزه مدیریت شهری را فراهم می‌کند.

به گزارش طلوع یزد، عزیزالله سیفی روز یکشنبه در نشست مشترک اعضای شوراهای اسلامی تبریز و یزد با بیان اینکه پیوندهای دینی، فرهنگی، تاریخی و دوستی شهرهای تبریز و یزد، عمیق و دیرینه است، خاطرنشان کرد: تبریز و یزد از گذشته‌های دور مراودات اقتصادی، تجاری، بازرگانی و حتی مدیریتی با هم داشته‌اند.

وی اظهار داشت: وجود «خانه تبریزی‌ها » در یزد، نماد این مراودات بوده و علاوه بر این نخستین شهردار بعد از انقلاب یزد، رییس ۲ دوره شورای شهر یزد و یکی از شهرداران مناطق این شهر در زمان کنونی، تبریزی بوده و هستند.

رییس شورای اسلامی یزد، گفت: با توجه به سوابق و تجارب مدیریت شهری تبریز در حوزه‌هایی مانند سرمایه گذاری بخش خصوصی، عمرانی، خدماتی و فرهنگی، می توان زمینه را برای انتقال تجارب مدیریت شهر تبریز به یزد فراهم کرد.

سیفی، با اشاره به اینکه تبریز به عنوان شهری با ویژگی‌ها و شاخص‌های «جهان‌ شهری» است، ادامه داد: یزد نیز به عنوان دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز بوده و بافت تاریخی و قدیمی این شهر در زمره زنده‌ترین و پویاترین بافت‌های تاریخی جهان به شمار می‌رود که زندگی در تار و پود آن جاری و ساری است.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی یزد که به منظور تبادل نظر و دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار تبریز و بازدید از طرح ها و پروژه های عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری شهرداری به این شهر سفر کرده اند، در نشست کاری و مشترک با اعضای شورای اسلامی تبریز شرکت کردند.

تبادل نظر در خصوص تجارب و موفقیت های مدیریت شهری تبریز و هم اندیشی با اعضای کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر از دیگر اهداف سفر اعضای شورای اسلامی یزد به تبریز است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *