مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد:

قطع برق مشترکین خانگی نداریم

لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: برنامه‌ای برای قطع برق مشترکین خانگی نداریم.

به گزارش طلوع یزد ،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: پیک بار مصرف برق برای امسال تاکنون ۱۴۰۰ مگاوات بوده که این پیک با احتصاب مشترکین شرکت برق منطقه‌ای ۱۹۷۸ مگاوات بوده است.

 

جم با بیان اینکه ۸۱ درصد مشترکان یزد را مشترکین خانگی و تنها یک و هفت دهم درصد مشترکین را صنعتی و مابقی آن سایر انواع مشترکین هستند گفت: ۵۴ درصد مصرف پیک بار یزد مربوط به خانگی و ۳۳ درصد مربوط به صنعتی است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در ارتباط با ناترازی تولید و مصرف برق گفت: پیش‌بینی مصرف برق در امسال ۶۹ هزار مگاوات است و با توجه به اینکه تولید عملی نیروگاه‌ها ۵۸ هزار مگاوات است، با کسری تولید ۱۱ هزار مگاواتی روبه‌رو هستیم.

 

جم با بیان اینکه وزارت نیرو برای جبران این کسری در دو حوزه افزایش تولید و مدیریت تقاضا به وسیله صرفه‌جویی در مصرف برق را در دستور کار قرار داده گفت: در مدت ۴ سال برنامه وزارت نیرو ایجاد ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه است که ۱۰ هزار مگاوات آن نیروگاه‌های تجدید پذیر هستند که از این میزان دو هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در یزد افتتاح می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با انجام تعمیرات نیروگاه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه انجام شد تا تابستان امسال تمام این نیروگاه‌ها در مسیر تولید قرار گیرند و بتوان کسری موجود را برطرف کرد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در ارتباط با مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: وزارت نیرو در زمینه‌های مختلف برنامه‌های گوناگونی تدوین کرده که در ارتباط با مشترکین خانگی عدم قطع برق و اعمال خاموشی سیاست وزارت نیرو است.

 

جم گفت: در این بخش الگوی مصرف ایام گرم سال در مناطق غیر گرم و عادی ۳۰۰ کیلو وات است و مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و الگوی مصرف را رعایت کنند، بابت هر کیلو وات به طور متوسط ۱۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد و این مشترکان در صورت صرفه‌جویی و به ازای هر کیلو وات ساعت ۵ برابر تشویق می‌شوند، یعنی به ازای هر کیلو وات ساعت ۵۰۰ تومان تشویق می‌شوند.

 

وی افزود: اگر این مشترک فقط ۵۰ کیلو وات صرفه‌جویی کند و به طور مثال سال گذشته ۳۰۰ کیلو وات مصرف داشته و امسال مصرف را به ۲۵۰ کیلو وات برساند، قبض مشترک رایگان می‌شود و حتی ممکن است مشترک بستانکار شرکت شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ۳۰ رصد از مصرف برق ادارات در وقت اداری و ۶۰ درصد در خارج از وقت اداری باید کاهش یابد که بیشترین تاکید در ارتباط با خارج وقت اداری خاموش شدن سیستم سرمایشی و همچنین روشنایی ادارات است.

 

جم تصریح کرد: به صورت روزانه مصرف برق ادارات را پایش می‌کنیم و ر صورتی که ادارات رعایت این موضوع را نداشته باشند در مرتبه اول اخطار به اداره داده می‌شود و پس از آن قطع برق انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بسیج ادارات برای کنترل و پایش مصرف برق ادارات و همچنین رزمایش صرفه‌جویی در مصرف آب و برق دو اقدام دیگری است که در راستای کاهش مصرف برق در حوزه اداری استفاده می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه ۴۵۰ مگاوات از پیک بار برق یزد در حوزه توزیع برق مربوط به صنایع است گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بین وزارت نیرو و صمت، صنایع به دو دسته بزرگ و کوچک تقسیم‌بندی شدند.

 

وی تصریح کرد: برای صنایع بزرگ و انرژی بر مانند فولاد، برنامه تعطیلات و تعمیرات با هماهنگی وزارت صمت و نیرو تهیه و ابلاغ شده و برای صنایع کوچک داخل شهرک‌های صنعتی و یا خارج از شهرک‌های صنعتی، طبق برنامه قرار شده که با تعطیلی یک روز در هفته، مدیریت مصرف برق انجام شود.

 

جم در ارتباط با وضعیت روشنایی معابر شهر یزد گفت: در استان یزد ۲۸۵ هزار و ۸۰۰ چراغ برق وجود دارد که ۳۰ هزار و ۴۲ کیلو وات قدرت مصرف دارند برای این بخش تعویض ۲۰۰ هزار دستگاه چراغ گازی به ال‌ای‌دی در کل استان با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *