مسئول کانون جوانان رضوی یزد: ‌

در پانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید، یزد به عنوان صحن دارالعباده حرم رضوی معرفی شد

لینک کوتاه

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد ‌با بیان این که هر استانی از استانهای کشورمان به عنوان صحنی از صحنهای حرم امام رضا(ع) تعریف شده است، گفت: پیشنهاد دادیم که یزد به عنوان صحن دارالعباده حرم رضوی معرفی شود.

به گزارش طلوع یزد، حجت السلام «مهدی مهدوی نژاد در نشست خبری ستاد پانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان که در محل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس یزد برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره از زمان شروع و در کمتر از یک دهه، اکنون در قالب جشنواره‌ای بین‌المللی در کشورهای مختلف اسلامی در حال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ رضوی و معطر کردن جامعه به معنویت این ایام ذکر کرد و گفت: خوشبختانه یزد از استانهای پیشتاز این جریان بوده که امیدواریم در این مسیر همچنان مستدام بماند.

مهدوی در بخشی از سخنانش با اشاره به بخشی از زیارت‌نامه حضرت که آمده است؛ «خداوند لعنت کند کسانی که با دست و زبان خود، تو را کشتند»، گفت: متاسفانه در تاریخ شاهد افزون‌تر قتل با زبان نسبت به قتل‌های فیزیکی هستیم و این شیوه جریان معاند که با توهین به پیامبر اکرم(ع)‌ و ائمه اطهار(ع) آغاز شده و تا زمان کنونی که به زبان هنر شاهد ان هستیم تلاش دارد که از فروغ این خورشید تابناک اندکی بکاهد ولی غافل از این هستند که ریشه خود را خواهند سوزاند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز ‌جشنواره امسال علاوه بر برکات معنوی، یک رزمایش فرهنگی برای مبارزه با جریان تحریف و جریاناتی است که می‌خواهد به نوعی دین اسلام را مخدوش کند.

مسئول کانون جوانان رضوی به برکات معنوی و مادی این جشنواره در طول پانزده سال گذشته اشاره و یکی از مهمترین  اهداف برگزاری این جشنواره و حضور خادمان رضوی را ترویج فرهنگ زیارت از راه دور حضرت(ع)‌ به عنوان یکی از فرهنگهای  ناب شیعی است.

وی از آرامش روحی و معنوی جامعه و بسط روحیه امیدآفرینی در دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه(س) شروع و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد، به عنوان یکی از دستاوردهای این جشنواره‌ها ذکر کرد.

وی گفت: خوشبختانه گستره اقدامات این دهه شامل همه اقشار و سنین خواهد بود و از این طریق تمام لایه‌های جامعه درگیر این حرکت بزرگ فرهنگی خواهد شد.

مهدوی تاکید کرد: پرچم حضرت امام رضا(ع) با شعار «بوی پیراهن یوسف» در استان حمل خواهد شد چرا که معتقدیم نشانه‌ای از نشانهای امام معصوم می‌تواند دیدگان مردم ما را روشن و متبرک کند.

وی با بیان این که هر استانی از استانهای کشورمان به عنوان صحنی از صحنهای حرم امام رضا(ع) تعریف شده است، گفت: پیشنهاد دادیم که یزد به عنوان صحن دارالعباده حرم رضوی معرفی شود.

این مسئول در پایان از مردم استان نیز دعوت کرد در پویش جشن‌های خانوادگی که امسال جزو یکی از رویکردهای جدید آستان قدس رضوی تعریف شده و هدف آن مردمی کردن جشنهای این ایام همانند جشنهای نیمه شعبان است، دعوت کرد.

اجرای ۲۶۳ برنامه دهه کرامت یزد با حضور خدام رضوی

«سید مهدی نجم الهدی» دبیر جشنواره نیز در مورد برنامه‌های این ایام در استان یزد اظهار کرد: برنامه‌های دهه کرامت استان در سال جاری با مشارکت بیش از هزار نفر برگزار خواهد شد و نگاه زیر سایه خورشید اهتمام به تماما اقشار و شهرها و روستاهای یزد است.

وی افزود: در همین راستا خدام رضوی در ۱۱ شهرستان و ۱۷ شهر و ۴۲ روستای استان حضور خواهند یافت و جشن بزرگ دهه کرامت را در سرتاسر استان شاهد خواهیم بود.

نجم الهدی با بیان این که امیدواریم با برگزاری این جشنواره و بسط نورانیت پرچم آستان مقدس و حضور خدام رضوی به ترویج فرهنگ زیارت از راه دور این امام همام(ع) کمک کنیم، گفت: امسال برنامه‌ها براساس تقاضای ثبت شده در سایت شجر طراحی و برهمین اساس تاکنون ۲۶۳ برنامه در این سامانه ثبت شده است.

وی در ادامه از برگزاری ۶۷ مورد جشن عمومی در استان خبر داد و عنوان کرد: امسال ۹۹ مورد درخواست حضور خدام رضوی را داشتیم که ۱۰ مورد مربوط به بیمارستان‌های استان و در مجموع عرصه‌ی بهداشت و سلامت ۱۸ مورد، بازدید از مراکز بهزیستی ۱۳ مورد، در عرصه تعلیم و تربیت ۸ مورد، در بخش تکریم خدمت‌گذاران ۲۶ مورد، در بحث تخصصی خانواده ۱۹ مورد و ۲۱ مورد مورد حضور و تجلیل از خانواده شهدا و نیز حضور خدام در کارخانجات و مراکز صنعتی و کرسی‌های تلاوت قران و سایر بخشها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سعی داریم حضور خدام باعث شود تا خیلی از فعالیت‌های مفید، اشاعه و ترویج شود که از آن جمله می‌توان به ترویج فرهنگ وقف و نذر اشاره کرد.

نجم الهدی با اشاره به چند اقدام ویژه در برنامه‎های امسال، اظهار کرد: ازدواج آسان با پیگیری خیریه حضرت رقیه(س)، ویزیت رایگان دندانپزشکی کودکان تحت پوشش کمیته امداد و ویزیت رایگان جامعه پزشکی در مناطق محروم استان، از جمله این ویژه برنامه‌هاست.

دبیر این دوره از جشنواره در مورد جشن‌های بزرگ رضوی استان نیز گفت: امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه این جشنها در سراسر استان خواهیم بود و در مرکز استان نیز این مراسم در آستان امامزاده سید محمد جعفر محمد(ع)‌ پس از نماز مغرب و عشاء روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه برگزار خواهد شد و پیش بینی می‌شود همانند سالهای گذشته ۲۰ تا ۴۰ هزار نفر جمعیت از آن استقبال کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *